خارجی

3 حقیقت جالب (و اغلب ناشناخته) در مورد فرهنگ آلمان

1. وقت شناسی آلمانی: افسانه یا حقیقت؟

آیا آلمانی‌ها به همان اندازه که کلیشه ادعا می‌کند به وقت‌شناسی وسواس دارند؟ بیایید دریابیم که چگونه آلمانی ها در وهله اول این برچسب را دریافت کردند.

سوابق تاریخی نشان می دهد که وقت شناسی و زمان قبل از انقلاب صنعتی چندان مهم نبود. با این حال، در قرن 19 تغییر کرد. دو عامل تاریخی در این تغییر نقش داشتند.

یکی از دلایل وقت شناسی این بود که آلمان اکنون به عنوان یک کشور متحد در حال ظهور است. در اصل، از بسیاری از قطعات کوچک جداگانه تشکیل شده است. هر شهر هنوز ساعت مخصوص به خود را داشت. مسافران باید هر 18 کیلومتر ساعت خود را یک دقیقه به جلو یا عقب تنظیم می کردند – بسته به اینکه از غرب به شرق یا بالعکس سفر می کردند. از قرن نوزدهم به بعد، راه‌آهن و شبکه راه‌آهن بسیار توسعه یافت. قطارها باید هماهنگ می شدند و کالاها باید به موقع به ایستگاه می رسید. و مسافران نیز باید به موقع می آمدند.

دلیل دوم حاکمان پروس بودند. وقت شناسی توسط پادشاهی پروس (نیای مستقیم جمهوری فدرال آلمان امروزی) تضمین می شد. در پروس وقت شناسی به ویژه در میان سربازان و کارمندان دولت به شدت رعایت می شد. وقت شناسی به عنوان یک فضیلت پروس در نظر گرفته شد و به سایر نقاط آلمان منتقل شد. بنابراین، وقت شناسی آلمانی به عنوان بخشی از آموزش و زندگی روزمره ظاهر شد.

خوب، اکنون می دانیم که اوضاع چگونه پیشرفت کرد. اما آیا این هنوز هم درست است؟

نه واقعا. وقت‌شناسی هنوز در محیط کسب‌وکار مهم است، اما افراد جوان‌تر واقعاً خود را با این فضیلت شناسایی نمی‌کنند. اتوبوس ها و قطارها دیر کار می کنند. بیمارانی که در یک زمان از پیش تعیین شده مراجعه می کنند، اغلب مدت زیادی منتظر نوبت خود هستند. بسیاری از پروژه های ساختمانی عمومی سال ها از موعد مقرر فراتر می روند. وقت شناسی از هویت فرهنگی به یک هنجار اجتماعی مطلوب مانند سایر کشورها منتقل شد.

2. Oktoberfest: آبجو نمی تواند زیاد باشد!

Oktoberfest فقط یک نمایشگاه دیگر نیست. این بزرگترین جشنواره مردمی جهان (Volksfest) با میلیون ها لیتر آبجو در هر سال است. این سنت بیش از یک قرن است که وجود داشته و هنوز هم به قوت خود باقی است.

با کمال تعجب، این جشنواره نه به عنوان یک جشنواره آبجو، بلکه به عنوان یک جشن عروسی با مسابقه اسب دوانی آغاز شد! درست خواندید، مسابقه اسب دوانی. آندریاس مایکل دال آرمی، عضو گارد ملی باواریا، ایده برگزاری جشن عروسی را کمی متفاوت برای تغییر داشت. شاهزاده نایب السلطنه باواریا، پادشاه بعدی لودویگ اول و پرنسس ترز از ساکسونی-هیلدبورگهاوزن قرار بود با یک مسابقه اسب دوانی بزرگ تجلیل شوند. مکس اول جوزف پادشاه باواریا این ایده را بسیار پسندید. این زوج در 12 اکتبر 1810 با جشن هایی که در 17 اکتبر در محوطه ترزینویس برگزار شد، ازدواج کردند که بعداً به نام عروس نامگذاری شد و مسابقه اسب دوانی دقیق پیشنهاد شد. یک سال بعد از جشن عروسی، همه متفق القول بودند: ما بیشتر می خواهیم! و اینگونه بود که Oktoberfest در طول زمان به یک رویداد سالانه تبدیل شد، البته بدون مسابقه اسب.

آیا می خواهید ذهن شما منفجر شود؟ در اینجا چند واقعیت جالب در مورد Oktoberfest آورده شده است:

آخرین Oktoberfest در سال 2019 بود و 6.3 میلیون نفر در آن شرکت کردند!

بزرگترین جشنواره اکتبر در سال 1985 با بیش از 7 میلیون شرکت کننده برگزار شد

در سال 2019، حدود 7.3 میلیون لیتر آبجو سرو شد

و اما در مورد غذا، نه کمتر چشمگیر: گاو: 124; گوساله: 29; مرغ کباب: 509.420، سوسیس خوک: 122.658 جفت، بند انگشتان گوشت خوک: 80.259

امروزه Oktoberfest بزرگترین جشنواره مردمی جهان است و سالانه حدود شش میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. هر سال، این کشور همچنان رکوردهای جدیدی را می شکند، از مقدار آبجو مصرفی گرفته تا میزان بلعیده شده مرغ.

3. برلین: پایتخت دونر

اگر در تور برلین با راهنما بروید، هنگام عبور از خیابان‌های کوت‌بوسر تور (“کوتی”)، راهنماهای شما به یک کباب‌فروشی کوچک در گوشه گوشه اشاره می‌کنند و به شما می‌گویند که اولین بار کباب دونر در آنجا اختراع شد! این ساندویچ فست فود با الهام از غذاهای ترکی به نماد فرهنگ آشپزی برلین تبدیل شده است.

افسانه شهری می گوید که مردی به نام کادیر نورمان برای اولین بار در سال 1972 کمی گوشت داخل نان ورقه شده قرار داد. در نهایت، این دستور غذا به چیزی تبدیل شد که ما امروز می خوریم. فروشگاه های دونر نوآوری کردند و شروع به افزودن سالاد، گوجه فرنگی، پنیر فتا، سیب زمینی سرخ کرده و سایر مواد کردند.

طبق گزارش انجمن تولیدکنندگان کباب در اروپا (ATDiD)، 16000 کباب فروشی در این شهر فعالیت می کنند. آنها با هم روزانه 600 تن گوشت می فروشند و سالانه بیش از 3.5 میلیارد یورو درآمد دارند!

برای اطمینان از کیفیت و رضایت مشتری، انجمن فرآیند صدور گواهینامه را ایجاد کرد. فقط به کسانی که سمینار بهداشت در نگهداری، تهیه و سرو کباب تمام شده را بگذرانند، مهر کیفیت ATDiD را دریافت می کنند که می تواند روی اسنک بار نمایش داده شود.

یکی از محبوب ترین کباب فروشی های برلین غرفه کباب مصطفی است. آن را به برترین جاذبه های شهر تبدیل کرده است و برای بسیاری از گردشگران برلین باید از آن بازدید کرد. به طور متوسط یک ساعت طول می کشد تا نوبت شما برسد. پس از این همه انتظار، عجیب نیست که طعم کباب بسیار لذیذ است.

خوب، امیدواریم اکنون بیشتر در مورد فرهنگ آلمان بدانید و چند واقعیت بی اهمیت را برای رویداد اجتماعی بعدی خود انتخاب کنید. آلمانی ها و کشورهای آلمانی زبان دارای فرهنگ و تاریخ غنی هستند که ارزش کاوش را دارد. و اغلب بسیار هیجان انگیزتر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا