اخبار

خلاصه اخبار اجرایی 2021

1.وابستگی به گوشی های هوشمند در طول قرنطینه افزایش می یابد

در سراسر کشورها، تقریباً سه چهارم (73٪) اکنون از طریق تلفن هوشمند به اخبار دسترسی دارند – از 69٪ در سال 2020. بخشی از این روند ادامه روندهایی است که نشان می دهد تلفن همراه تقریباً در همه آنها به عنوان نقطه دسترسی اولیه از رایانه پیشی گرفته است. کشورها، اما کرونا نیز ممکن است نقش داشته باشد. دولت‌ها در سراسر جهان بر روی این دستگاه‌های شخصی تمرکز کرده‌اند تا در مورد محدودیت‌ها ارتباط برقرار کنند، شهروندان را وادار به گزارش علائم و رزرو قرار ملاقات برای واکسن کنند. تلفن‌های هوشمند برای برقراری ارتباط با دوستان یا رزرو غذا و نوشیدنی آماده – و همچنین برای کشف و مصرف اخبار حیاتی شده‌اند. در مقابل، دسترسی به اخبار رایانه ای از 49 درصد به 46 درصد کاهش یافته است (-3pp). در برخی از کشورهایی که محدودیت‌های کمتری برای جابه‌جایی داشته‌اند، مانند سوئد و کره جنوبی، اثرات کوچک‌تری را مشاهده می‌کنیم.

نمودار بعدی تغییرات را در طول زمان در بریتانیا نشان می‌دهد و شکاف بین گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر به 25 امتیاز افزایش یافته است. ما همچنین شاهد رشد همراهی در نسبت بریتانیایی هایی هستیم که به طور مکرر به اخبار دسترسی دارند.

من تمایل دارم در طول روز به تلفنم در بین چیزها نگاه کنم، بنابراین فکر می‌کنم همه چیز به زمان‌بندی مربوط می‌شود، چقدر سریع می‌توانم به آن دسترسی داشته باشم. من فکر می کنم عادت های من قطعا تغییر کرده است.

2.نسبتی که در هفته گذشته از طریق تلفن هوشمند به اخبار دسترسی داشته اند

با این حال، شایان ذکر است که اروپایی‌های غربی تمایل دارند از کشورهای جنوب جهانی عقب بمانند، جایی که بسیاری با این دستگاه به عنوان دروازه اصلی اینترنت بزرگ شده‌اند. با نگاهی به سه کشوری که در نظرسنجی ما جدید هستند (اندونزی، نیجریه و پرو)، سطوح بسیار بالاتری از استفاده از گوشی های هوشمند برای اخبار را نسبت به کشورهای اتحادیه اروپا مشاهده می کنیم.

نسبتی که می گوید هر کدام وسیله اصلی خبری آنهاست

3.تجمیع کننده های موبایل و هشدارهای موبایل

با افزایش اهمیت تلفن های هوشمند، هشدارهای خبری نیز افزایش یافته است. از نظر دسترسی هفتگی، از سال 2014 در اکثر کشورها سه برابر شده و در ایالات متحده چهار برابر شده است، جایی که اکنون به حدود یک چهارم (24٪) جمعیت بزرگسال رسیده است. هشدارهای خبری به طور نسبتاً مساوی در بین گروه های سنی استفاده می شود. ایمیل عمدتا توسط گروه های قدیمی استفاده می شود.

4.نسبتی که در هفته گذشته یک هشدار خبری موبایلی دریافت کرده است

برخی از این هشدارها از برنامه‌های شرکت‌های رسانه سنتی می‌آیند، اما به نظر می‌رسد که تجمیع‌کننده‌های تلفن همراه نیز از آن سود می‌برند. اپل نیوز امسال در ایالات متحده رشد قابل توجهی داشته است و به یک سوم کاربران آیفون، 14 درصد از نمونه کلی ما و 20 درصد افراد زیر 35 سال رسیده است.

5.نسبتی که در هفته گذشته از Apple News استفاده کرد

تجمیع‌کننده‌های موبایل نقش مهمی در بسیاری از بازارهای آسیایی، از جمله برخی از آن‌هایی که در نظرسنجی ما جدید هستند، بازی می‌کنند. ناور و داوم (کاکائو) در کره جنوبی تسلط دارند در حالی که یاهو/لاین بازیگر اصلی در ژاپن است. Line Today در سراسر تایوان (44٪)، تایلند (36٪) و اندونزی (20٪) دسترسی قابل توجهی به دست آورده است، در حالی که هند طیف گسترده ای از جمع آوری کننده های تلفن همراه شخصی سازی شده دارد که بر اخبار و سرگرمی ها تمرکز می کنند، از جمله Daily Hunt، News Republic، و نیوزپوینت

نسبتی که در هفته گذشته از جمع‌آورندگان اخبار منتخب استفاده کرده است

نسبتی که در ماه گذشته به یک پادکست گوش داده اند

6.ترکیب پلت فرم در حال تغییر است

اسپاتیفای، آمازون و گوگل در چند سال گذشته روی پادکست‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، زیرا به دنبال سرمایه‌گذاری بر افزایش تقاضا و شکستن سلطه اپل هستند. گزارش شده است که Spotify بیش از یک میلیون دلار برای حقوق انحصاری پادکست جو روگان پرداخت کرده و با باراک اوباما و شاهزاده هری و مگان مارکل برای تولید برنامه‌های منظم و همچنین معرفی قابلیت‌های ویدئویی به برنامه خود قرارداد امضا کرده است. رشد پادکست ویدیویی، که با استفاده از ابزارهایی مانند زوم در طول همه‌گیری همه‌گیر برجسته می‌شود، دامنه وسیع‌تری از گزینه‌ها را برای توزیع باز می‌کند و منجر به مشکلات بیشتری در تعریف پادکست برای محققان می‌شود. تمام این فعالیت ها همچنین پلتفرم هایی را که مصرف کنندگان از طریق آن به پادکست ها دسترسی دارند، تغییر می دهد. Spotify در برخی از بازارها از اپل پیشی گرفته است، یوتیوب در برخی دیگر جلوتر است، در حالی که پخش کننده های عمومی نقش مهمی در برخی از بازارها دارند.

7.نسبتی که از هر پلتفرم پادکست استفاده می کند

در چند سال گذشته انفجاری در عرضه پادکست‌ها با دو میلیون نمایش مختلف که اکنون در فهرست اپل موجود است، رخ داده است. تقاضا برای پادکست ها به همان میزان در حال رشد نیست، بنابراین کشف و آگاهی بزرگترین مشکل باقی مانده است. داده‌های ما نشان می‌دهد که افراد بیشتری نمایش‌ها را از طریق توصیه‌های دوستان، خانواده یا همکاران کشف می‌کنند تا تبلیغاتی مانند توصیه‌های درون‌برنامه یا تبلیغات.

جستجو نیز مهم است، به ویژه در اروپا، اما جرقه اولیه اغلب از یک توصیه شخصی ناشی می شود. تبلیغ از طریق برنامه ها (مانند پادکست های اپل، صداهای بی بی سی) یا از طریق مسیرهای تلویزیونی و رادیویی یا مقالات روزنامه نیز برای برخی مهم است.

8.راه هایی که مردم پادکست های جدید را کشف می کنند

راه اندازی محتوای اصلی با کیفیت بالا توسط پلتفرم ها، برنامه های صوتی را به مخاطبان گسترده تر و اصلی تر می آورد، اما همچنین سؤالات جدیدی را برای پخش کنندگان عمومی ایجاد می کند. بسیاری نگرانند که پلتفرم‌ها بخش زیادی از اعتبار/انتساب محتوای عمومی را به خود اختصاص دهند و کنترل بیشتری بر دسترسی و کشف اعمال کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا