فرهنگی و هنری

معرفی 6 فیلم برتر علمی تخیلی

1. مرد آهنی (2008)

فیلم

اکشن و ماجراجویی

کارگردان: جان فاورو

بازیگران: رابرت داونی جونیور، گوئینت پالترو، جف بریجز

یکی دیگر از فیلم های دنیای ابر قهرمانی دنیای مارول. رابرت داونی جونیر که نقش یک نابغه ی ثروتمند را بازی می کند. وی توانسته با ثروت و تکنولوژی که در دست دارد لباسی بسازد که او را تبدیل به ابر قهرمان می کند.

2. Logan’s Run (1976)

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: مایکل اندرسون

بازیگران: مایکل یورک، جنی آگوتر، پیتر اوستینوف

زندگی در 30 سالگی در این علمی تخیلی به پایان می رسد که معمولاً یک چشم انداز دهه 60 و 70 از آینده را ارائه می دهد: جامعه ای محکوم به فنا که ظاهراً روشن، سفید و مؤدب است و در عین حال با قلبی به سیاهی شب است.

3. Westworld (1973)

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: مایکل کرایتون

بازیگران: یول براینر، جیمز برولین، ریچارد بنجامین

بیست و چهار سال قبل از ایجاد پارک ژوراسیک، مایکل کرایتون برای اولین بار فیلمنامه خود را با این داستان هشداردهنده در مورد یکی دیگر از جاذبه‌های پارک موضوعی بی‌خطر که به‌طور جدی خراب می‌شود، کارگردانی کرد. با این کار، او به پنهان‌ترین خواسته‌های آمریکا دست زد – تیراندازی به مردم در Westworld، بازی‌های قدرت در دنیای Medievalworld و لذت بردن از زیاده‌خواهی جنسی بدون گناه در Romanworld.

با این حال، واضح است که فیلم بیشتر علاقه‌مند به رفتن به سمت غرب است، و به کاوش در داستان‌های ریشه‌دار B-Westerns در قسمت‌های عقب مانده از MGM می‌پردازد. کارت آس آن یک نماد سلولوئیدی واقعی در مرد باشکوه هفت آلفا، یول برینر است، که به‌عنوان تیرانداز سیاه‌پوش اندرویدی که با عبور از مدارهای پارک از همبازی انعطاف‌پذیر به دشمنی کشنده تبدیل می‌شود، یک چرخش کاملاً قابل قضاوت را ارائه می‌دهد. تصور پیدایش ترمیناتور جیمز کامرون در راه رفتن مصمم و نگاه پولادین و چشمان سرد او سخت است. تی جی

این فیلم که بر اساس رمانی از ویلیام اف نولان و جورج کلیتون جانسون ساخته شده است، مایکل یورک را در نقش لوگان 5 بازی می کند، مرد شنی که ساکنان را برای «تجدید» در 30 سالگی پردازش می کند. البته، آنها در واقع کشته می شوند. جسیکا 6 (آگوتر) به همان اندازه مشکوک است و به زودی لوگان در حال فرار به او می پیوندد.

اگرچه در آن زمان به اتفاق آرا مورد استقبال قرار نگرفت، اما Logan’s Run به یک کلاسیک کالت تبدیل شده است که به دلیل سبک، ستاره ها و مضامینش بسیار محبوب شده است. صحبت از یک بازسازی – احتمالاً توسط نیکلاس ویندینگ رفن، کارگردان Drive – زیر نظر گرفته می‌شود. مانند

4. چیزی از دنیای دیگری (1951)

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: کریستین نایبی

بازیگران: مارگارت شریدان، کنت توبی، داگلاس اسپنسر

مسلماً، این اقتباس آزاد از رمان افسانه علمی-تخیلی جان دبلیو کمپبل که به آنجا می رود، به طور کامل از گزند زمان در امان نبوده است: جلوه ها درهم و برهم هستند، اکشن کمی رام می شود و موجود، وقتی وارد می شود، واقعاً شبیه به یک هویج بزرگ با نیش اما بیایید روی نکات مثبت تمرکز کنیم، که بسیاری از آنها وجود دارد.

چیدمان – دانشمندان قطب شمال چیزی وسیع و ماورایی مدفون در یخ پیدا می کنند – جادویی است، و فیلمنامه (که توسط هاوارد هاکس نامشخص، پادشاه فیلم مردانه کهن الگوهای در خطر، دکتری شده است) سرشار از اختراع است. بهتر از همه، کارگردان کریستین نایبی، احساس واقعاً آزاردهنده‌ای از ترس قریب‌الوقوع ایجاد می‌کند و این موجود را در بیشتر قسمت‌های فیلم در سایه نگه می‌دارد.

رای دهندگان ما موافق هستند که بازسازی جان کارپنتر در سال 1982، The Thing، که بیشتر بر داستان کمپبل تمرکز داشت، فیلم برتر است – اما در اینجا چیزهای زیادی وجود دارد که خون را خنک کند و تخیل را برانگیزد. TH

5. The Abyss (1989)

فیلم

کارگردان: جیمز کامرون

بازیگران: اد هریس، مری الیزابت مسترانتونیو، مایکل بین

جیمز کامرون پس از موفقیت عظیم Aliens، سه سال و یک قایق پول نقد استودیویی را صرف کرد تا این پروژه دلهره آور حیوان خانگی را روی پرده نمایش دهد. کامرون که مادام العمر وسواسی در اعماق دریاست، فداکاری کامرون به واقعیت زندگی در کف اقیانوس، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و ملموس را به وجود می‌آورد، حتی زمانی که دوران میانسالی او به سمت احساساتی شدن شروع به تضعیف سختی بینش او می‌کند.

این همان شاه بلوط قدیمی تیم غیرنظامی است که برای کمک به ارتش به داخل کشیده شده است، زیرا اد هریس و گردنه های ناهموار حفاری نفتش به کمک یک زیرزمینی هسته ای سرنگون شده می آیند و خود را با چیزی کاملاً ماورایی تر روبرو می کنند. سکانس‌های اکشن بی‌رحمانه هستند، و اگر فیلم تا حدودی به خاطر پایان دلپذیرش ناامید شود (در نسخه ویژه نسخه بهبود یافته اما کاملاً مرتب نشده است)، بهای کمی برای عظمت در جای دیگر پرداخت می‌شود. TH

6. جنگ جهانیان (1953)

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: بایرون هاسکین

بازیگران: جین بری، آن رابینسون، لس ترمین

دانشمندی به نام کلیتون فورستر (Gene Barry)و سیلویا ون بورن (Sylvia Van Buren)اولین کسانی هستند که به محل سقوط شهاب سنگ رسیدند.

کمی بعد، یک ماشین جنگی بیگانه ظاهر می شود و به صورت تصادفی شروع به کشتن می کند.

با این حال فورستر و ون بورن قادر به زخمی کردن یکی از موجودات و تهیه نمونه ای از خون آن می شوند.

آن ها آن را به لس آنجلس می برند و امیدوارند از طریق آزمایش بتوانند ضعف موجودات فضایی را کشف کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا