فرهنگی و هنری

نماد فرهنگی: تعریف و مثال

نمادهای فرهنگی نشان دهنده باورها و ایدئولوژی های فرهنگی هستند. مفهوم نمادهای فرهنگی و اهمیت آنها را بررسی کنید و سپس نمونه‌های متنوعی از نمادهای فرهنگی را از چندین فرهنگ بررسی کنید.

تعریف نماد فرهنگی

نماد فرهنگی یک تجلی فیزیکی است که نشان دهنده ایدئولوژی یک فرهنگ خاص است یا صرفاً در یک فرهنگ معنی دارد. شاید بپرسید فرهنگ چیست؟ فرهنگ انباشته ای از باورها، سنت ها، زبان و ارزش های گروه خاصی از مردم است.

فرهنگ مسیحی دارای نماد فرهنگی صلیب است، جایی که فرهنگ یهودی دارای نماد فرهنگی ستاره داوود است. نمادهای فرهنگی لازم نیست نمادها یا نشانه های واقعی باشند. آنها همچنین می توانند حرکاتی مانند لرزش دست و علامت دست باشند. علاوه بر این، نماد یکسان می تواند در فرهنگ های مختلف به معنای چیزهای متفاوتی باشد. آمریکایی ها مثلاً در یونان باید مراقب باشند. شست بالا که نماد این است که همه چیز در فرهنگ آمریکایی عالی است، درست مانند دادن انگشت وسط در فرهنگ یونانی است.

نمونه هایی از نمادهای فرهنگی

قبلاً در بخش قبل به بررسی برخی از نمادهای فرهنگی پرداختیم، اما برای توضیح بیشتر در این بخش نمادهای بیشتری را توضیح خواهیم داد. نمادهای فرهنگی می توانند هر جنبه ای از فرهنگ را نشان دهند، از جمله ناسیونالیسم، نظام های اعتقادی، سنت ها، زبان و ارزش ها. ما به طور خاص نمادهای فرهنگی را که ناسیونالیسم و نظام های اعتقادی را منتقل می کنند در این بخش پوشش خواهیم داد.

نمادهایی که ناسیونالیسم را به یک کشور می رساند

ابتدا، بیایید به نمادهایی نگاه کنیم که ناسیونالیسم را به یک کشور منتقل می کنند:

عقاب طاس(The Bald Eagle)

اگر آمریکایی هستید، احتمالا عقاب طاس را به عنوان نماد آمریکا می شناسید.

گاهی اوقات یک حیوان، در این مورد یک پرنده، می تواند نشان دهنده ناسیونالیسم باشد. عقاب طاس پرنده ملی ایالات متحده است و نماد آزادی، قدرت و قدرت است. این نماد در سال 1782 به عنوان نماد ملی انتخاب شد و بر روی مهر بزرگ ایالات متحده قرار گرفت.

Swastika

در نقطه مقابل، سواستیکا، نماد حزب نازی در آلمان در دهه های 1930 و 40 قرار دارد. هولوکاست یک نسل کشی صنعتی کشنده بود که در آن بیش از ده میلیون نفر، اکثرا یهودی، جان خود را به دست حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان از دست دادند. آدولف هیتلر، مغز متفکر و دیکتاتور پشت نازی ها، یک ایدئولوژی داشت که کشتن همه این افراد بی گناه را منطقی می کرد: ایجاد یک نژاد کامل (آریایی). یکی از مهم‌ترین نمادهای فرهنگی آلمان‌های نازی، سواستیکا است که بر بازوبند لباس نازی‌ها بسته می‌شد.

تا حدودی طعنه آمیز، صلیب شکسته نازی ریشه در برخی ادیان آسیایی، غیرآریایی، از جمله بودیسم، هندوئیسم و ​​جینیسم دارد که برخلاف صلیب شکسته نازی که 45 درجه می چرخد، جهت عقربه های ساعت دارد. در هندوئیسم، ریشه سانسکریت دارد که در نهایت به معنای ساختن نیکی است، و به نوعی به عنوان نشانه ای از خوشبختی و سعادت تلقی می شود. این تنها یکی از معنای بسیاری است که در سراسر آسیای شرقی و جنوبی یافت می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا