فرهنگی و هنری

سریال های جذاب تولید شده بین سال های 2010 تا 2020

برای واجد شرایط بودن، یک نمایش باید در بازه زمانی 2010 تا 2019 پخش شده باشد. کلیت سریال را باید سنجید، نه فقط یک فصل دیدنی یا یک فصل افتضاح را. دوست داشتن یک نمایش کافی نیست؛ سریال باید روی فرهنگ هم تاثیر گذاشته باشد. حتی با وجود این الزامات سخت گیرانه، انتخاب های زیادی وجود داشت، در زیر تعدادی از بهترین ها را معرفی کردیم. بهترین سریال ژاپنی را از دست ندهید.

در حالی که این فهرست از بهترین نمایش‌ها تشکیل شده است، ما جنبه‌های برجسته تلویزیون دهه را با معیارهای دیگری نیز تقسیم کرده‌ایم: بهترین اجراهای نادیده گرفته شده در 10 سال گذشته؛ بهترین موزیک ویدیوها – با ویدیوهایی از هر کدام که می توانید تماشا کنید. قانع‌کننده‌ترین لحظات زنده تلویزیونی، از بیانسه در سوپر باول تا جلسه تایید برت کاوانا. بهترین خلبانان تلویزیون در دهه، رتبه بندی; و بهترین لباس های تلویزیون در دهه گذشته. بهترین سریال های تاریخی که دوست دارید.

“توجیه شده” (FX، 2010-2015)

نمایشی نادر است که بتواند به عنوان رویه‌ای با استعداد سبکی متمایز، مجموعه‌ای از درگیری‌های فصل به فصل و داستانی طولانی در مورد یادگیری دوستان واقعی‌تان کار کند. تغییر این تغییر از نمایش المور لئونارد یاغی هفته به یکی از قابل اعتمادترین درام های پر محتوا FX یکی از چشمگیرترین اختراعات هر برنامه ای در این لیست است. و نمایش در هر دو حالت واقعاً عالی است، که وقتی یک قهرمان در سطح پانتئون در Raylan Givens (Timothy Olyphant) دارید، انجام آن بسیار آسان‌تر است. افرادی که در «Justified» هستند همیشه با هدف صحبت می‌کنند، خواه دزدان خرده پا، مغز متفکران جنایتکار، یا مقامات مجری قانون که تلاش می‌کنند بفهمند هدف مورد نظرشان به کدام یک از این دو دسته تعلق دارد.

“دروغ های کوچک بزرگ” (HBO، 2017 – 2019)

بر اساس رمانی به همین نام از لیان موریارتی، سریال HBO مانند یک پیش‌نویس قوی برای یک لیگ تلویزیونی فانتزی است، از دیوید ای. کلی، نویسنده تا ریس ویترسپون و نیکول کیدمن، تهیه‌کنندگی و بازی در کنار لورا درن، شایلین وودلی، الکساندر اسکارسگارد. ، زوئی کراویتز و آدام اسکات. اما تا زمانی که نبوغ واقعی جوی داستان را با معمای کارگردانی ژان مارک والی تنظیم کنیم، دنیایی از امتیازات و ظواهر را آشکار می کند که به سختی کنار هم قرار گرفته اند تا سمیت را در زیر سطح پنهان کنند. از نظر بصری و شنیداری خیره کننده، “دروغ های کوچک بزرگ” حواس و همچنین روح را اغوا می کند، همانطور که داستان راه خود را به پایان ناپذیر و قدرتمند خود می دهد. «دروغ های کوچک بزرگ» به عنوان یک سریال محدود بیش از حد راضی کننده است، اما اکنون با فصل دوم با حضور مریل استریپ، این سریال جایگاه خود را در تاریخچه تلویزیون پرستیژ تثبیت کرده است.

“بازگشت به خانه” (Amazon Prime، 2018 – اکنون)

قبل از نمایش، «بازگشت به خانه» به چند دلیل قابل توجه بود: اول، پروژه جدیدی از «آقای. ربات» معمار سام اسماعیل. دوم، این حمله اولیه جولیا رابرتز به عنوان یک بانوی اصلی در یک مجموعه تلویزیونی اپیزودیک را مشخص کرد. و در نهایت، این یکی از اولین قمارهای مهم صنعت در مورد تطبیق پادکست ها برای صفحه نمایش بود. از همان ابتدا، نوآر-درام یک مهیج پرتنش بود که آهنربایی برای تماشاگران داشت. پازلی پیچیده که بینندگانش تا پایان شگفت‌انگیزش می‌توانند آن را باز کنند. این یک سواری هیجانی است که با پیچ و تاب ها و چرخش های سرگرم کننده و همچنین نمره توهم گیج کننده است. علاوه بر رابرتز، این یک قدردانی در طول فصل تلویزیون از استفان جیمز است که در نقش والتر کروز کهنه سرباز افغانستان کاملاً متقاعد کننده است. هر دو بازی‌های سنجیده و ناتورالیستی دارند، در کنار بازیگران مکملی که شامل بابی کاناول در نقش رئیس بدنام رابرتز و شی ویگهام در نقش مقام بی‌رحمانه و عینکی است که حقیقت را در مرکز سریال بررسی می‌کند. «بازگشت به خانه» یک درام مطمئن، قانع‌کننده و کاملاً شکل‌گرفته است، چه برای طرفداران پادکستی که بر اساس آن ساخته شده است، چه برای کسانی که هرگز به قسمتی از آن گوش نداده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا