اخبار

اخبار مهم 2020

1- سیاستمداران گذشته و حال از سراسر طیف سیاسی در مراسم تشییع جنازه جان کرازبی در کلیسای جامع انگلیکن سنت جان باپتیست در سنت جانز، N.L. پسرش، چس کراسبی، رهبر محافظه‌کاران مترقی، مراسم افتتاحیه را ادای احترام کرد.

2 – مادر سلین دیون خواننده موسیقی پاپ کانادایی در سن 92 سالگی درگذشت. ترز دیون که معمولاً با نام “مامان دیون” شناخته می شود، در خانه در محاصره خانواده درگذشت. ترز دیون با برنامه آشپزی خود یک شخصیت تلویزیونی برجسته در کبک بود و همچنین در سال 2006 یک موسسه خیریه آموزشی برای کودکان تأسیس کرد.

3- نیوفاندلند و لابرادور با آنچه Environment Canada آن را رکورد برف 76.2 سانتی متری نامید، مورد اصابت قرار گرفتند. این عدد رکورد قبلی 68.4 سانتی متری را شکست که در 5 آوریل 1999 سقوط کرد. طوفان باعث بسته شدن فرودگاه در سنت جان شد و هزاران نفر از ساکنان گزارش دادند که برق خود را از دست داده اند.

4 – شش فرودگاه بزرگ در کانادا و ایالات متحده اقدامات احتیاطی را در مورد مسافرانی از شهر مرکزی ووهان چین انجام دادند و به آنها گفتند در صورت مشاهده علائم مشابه آنفولانزا به افسر خدمات مرزی اطلاع دهند.

5 – کاخ باکینگهام نعمت بی سابقه ای را به هری و مگان به دلیل استعفای به اصطلاح سلطنتی آنها داد. کاخ گفت که دیگر آنها را “عالی سلطنتی” یا دریافت وجوه عمومی نخواهند داشت. در بیانیه ای آمده است که آنها همچنین حدود 2.4 میلیون پوند از پول مالیات دهندگان را که برای بازسازی خانه آنها در نزدیکی قلعه ویندزور هزینه شده است، بازپرداخت خواهند کرد.

6 – فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر امور خارجه، دولت ایران را تحت فشار قرار داد تا به قول خود عمل کند و به کارشناسان خارجی اجازه دهد تا ضبط‌کننده‌های پرواز هواپیمای اوکراینی ساقط شده ایران را بررسی کنند. شامپاین گفت که توافق کشورهایی که شهروندان خود را در 8 ژانویه از دست دادند این بود که ضبط کننده ها باید در فرانسه یا اوکراین بررسی شوند.

7 – چین از افزایش شدید تعداد مبتلایان به بیماری ذات الریه ناشی از یک ویروس کرونای جدید، از جمله اولین موارد در پایتخت خبر داد. کانادا غربالگری مسافران خطوط هوایی از مرکز چین را برای افرادی که علائم مشابه آنفولانزا دارند، تقویت کرد. آژانس بهداشت عمومی کانادا گفت که اقدامات اضافی در فرودگاه های بین المللی در تورنتو، مونترال و ونکوور اجرا شده است. پس از چین، تایلند، ژاپن و کره جنوبی، ایالات متحده پنجمین کشوری است که این بیماری را گزارش کرده است.

8 – شاهزاده هری گفت که احساس “غمگینی” می کند، اما “گزینه دیگری” برای قطع تقریباً همه روابط سلطنتی خود در تلاش برای زندگی آرام تر پیدا نکرده است. هری تصمیم به ترک را که از طرف همسرش مگان و پسر کوچکشان، آرچی گرفته بود، به عنوان تصمیم خود در نظر گرفت. هری گفت که او و مگان امیدوارند پس از کناره گیری از وظایف سلطنتی به خدمت ملکه، کشورهای مشترک المنافع و انجمن های نظامی او ادامه دهند.

9 – فیلم کره ای «انگل» ساخته بونگ جون هو اولین فیلم خارجی زبان شد که جوایز برتر را از انجمن بازیگران سینما کسب کرد.

10- چین اولین انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان را پس از اینکه دو نفر از اعضای خانواده به این ویروس مبتلا شدند، ثبت کرد. شیوع این بیماری در زمانی رخ داد که چین وارد شلوغ ترین دوره سفر خود می شد، زمانی که میلیون ها نفر برای تعطیلات سال نو قمری سوار قطار و هواپیما می شدند.

11 – صدها پرسنل نظامی پس از طوفان «بی‌سابقه» در مناطق ساحلی به جز مدفون‌شده، وارد شرق نیوفاندلند شدند تا به رفع برف کمک کنند. ارتش همچنین برای کمک به ادامه جستجو برای جاشوا وال 26 ساله که خانه خود را در Roaches Line در اوج طوفان ترک کرد تا از میان جنگل به خانه یکی از دوستانش در Marysvale نزدیک شود، آماده بود.

12 – گوردون اسمیت هنرمند سرشناس کانادایی در 100 سالگی درگذشت. اسمیت انگلیسی الاصل در سال 1933 به وینیپگ آمد و اولین نمایشگاه حرفه ای خود را در سال 1938 برگزار کرد. او تا سال 1982 در دانشگاه بریتیش کلمبیا تدریس کرد و به همراه همسر مرحومش تاسیس شد. بنیاد هنرمندان جوان گوردون و ماریون اسمیت.

13 – یک دانشمند کانادایی به دلیل اختراع سیستم تورنیکت خودکار که در جراحی های سراسر جهان استفاده می شود، به تالار مشاهیر مخترعان ملی ایالات متحده معرفی شد. جیمز مک ایون در وینیپگ به دنیا آمد اما اکنون در بریتیش کلمبیا زندگی می کند. سیستمی که به محدود کردن جریان خون در حین جراحی کمک می کند در حدود 20000 جراحی روزانه استفاده می شود و به طور قابل توجهی ایمنی جراحی را بهبود می بخشد.

14 – لری واکر کانادایی به تالار مشاهیر ملی بیسبال در کوپرستون، نیویورک، از میپل ریج، بریتیش کلمبیا رفت و 76.6 درصد از آرای اعضای انجمن نویسندگان بیسبال آمریکا را در دهمین و آخرین سال خود در سال 2018 به دست آورد. رای گیری، با اندکی بیش از 75 درصد مورد نیاز برای القاء.

15 – سنای ایالات متحده قوانین محاکمه استیضاح رئیس جمهور دونالد ترامپ را در یک رای حزبی تصویب کرد. این قوانین تا حد زیادی منعکس کننده قوانینی است که برای محاکمه رئیس جمهور بیل کلینتون در سال 1999 استفاده شد.

16 – تری جونز مونتی پایتون، که با یک نبرد طولانی با نوع نادری از زوال عقل روبرو شد، در سن 77 سالگی درگذشت. خانواده او گفتند که این یک نبرد طولانی، بسیار شجاع، اما همیشه خوش‌خوش بود. جونز، اریک آیدل، جان کلیز، مایکل پیلین، گراهام چپمن و تری گیلیام در اواخر دهه 60 سیرک پرنده مونتی پایتون را تشکیل دادند و کمدی بریتانیا را متحول کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا