اخبار

اخبار سیاسی 2021

1. تورم

نسخه کوتاه داستان تورم بسیار پیچیده: در طول همه گیری همه گیر، مصرف کنندگان شروع به خرید *بسیاری* از کالاهای آنلاین کردند. خرده فروشان نتوانستند راننده های تحویل کافی پیدا کنند، بنابراین حقوق سخاوتمندانه بیشتری پرداخت کردند و این هزینه ها را به مصرف کنندگان منتقل کردند. آنها همچنین ظروف بیشتری را قبل از تحویل ذخیره می کردند و این هزینه ها را نیز به همراه داشتند. در همین حال، افزایش حجم فروش همراه با کمبود کارگر برای ایجاد لجن در بنادر و مراکز حمل‌ونقل، کندی تحویل و مجبور کردن خرده‌فروشان به حمل موجودی اضافی، که دوباره قیمت‌ها را افزایش داد.

بنابراین تورم با بحران زنجیره تامین جهانی مرتبط است که با کمبود نیروی کار مرتبط است. کمبود نیروی کار نیز موضوعی چندوجهی است، اما به نظر می‌رسد در ایالات متحده سه مقصر اصلی وجود دارد: کاهش نرخ زاد و ولد، محدودیت‌های مهاجرت و مهم‌تر از همه، میلیون‌ها آمریکایی که داوطلبانه نیروی کار را ترک کردند یا در طول همه‌گیری بازنشسته شدند.

هیچ یک از اینها راه حل سریعی ندارد، به این معنی که مهم نیست داو چقدر خوب عمل کند یا تولید ناخالص داخلی چقدر رشد کند، تورم حداقل برای یک سال دیگر خاری در چشم بایدن خواهد بود.

2. نظریه نژاد انتقادی

به همان ترتیبی که «فرهنگ لغو» به پاسخی جهانی برای هر جناح راستی تبدیل شد که با عواقبی برای گفتن یا انجام کاری نادرست یا نژادپرستانه مواجه می‌شد، «نظریه نژادی انتقادی» از دانشگاه حقوقی به واژه‌ای فراگیر برای هر چیزی که سفیدپوستان خاص می‌گفتند تبدیل شد. ناراحتی پیدا کرد

در چندین ایالت، سیاستمداران جمهوری‌خواه برای ممنوع کردن آموزش «مفاهیم» مرتبط با نظریه نژادی انتقادی در کلاس‌های درس رقابت کردند. گروه‌های والدین سعی کردند کتاب‌های ظاهراً مشکل‌زا مانند *روبی بریج به مدرسه می‌رود: داستان واقعی من* را ممنوع کنند. قانونگذاران ویسکانسین به دنبال این بودند که مدارس را از استفاده از کلمات “استعمار”، “چند فرهنگی” و “پدرسالاری” منع کنند.

از آنجا که گله و شکایت هرگز آرام نمی گیرد، جنگجویان فرهنگ، کتابخانه های مدارسی را که جرأت حمل کتاب در مورد نژاد و جنسیت را دارند، هدف خود قرار داده اند. بعد از آن چیز دیگری وجود خواهد داشت. خشم مفید است، و همیشه تهدید جدیدی برای برانگیختن پایگاه وجود خواهد داشت.

3. ران دیسانتیس و اقتدارگرایی به مثابه آزادی

تعداد کمی از سیاستمداران به اندازه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، یک اقتدارگرای مشتاق که نه تنها در طول موج دلتای تابستان امسال از اعمال محدودیت‌های کووید-19 خودداری کرد، بلکه دولت‌های محلی را نیز از انجام آن ممانعت کرد، خشم خود را به دست آورده و از آن بهره برداری کرده‌اند. شرکت‌های خصوصی را از نیاز به واکسن‌ها منع کرد و تهدید کرد که در صورت لزوم استفاده از ماسک، بودجه مدارس را قطع خواهند کرد.

حداقل 63000 شهروند فلوریدی جان خود را از دست داده اند تا دسانتیس بتواند به “آزادی” ایالت خود ببالد.

او همچنین ورزشکاران تراجنسیتی را از ورزش در مدرسه منع کرد، رای گیری غایب را محدود کرد، اعتراضات عمومی را سرکوب کرد و دانشگاه ها را ملزم به جمع آوری پایگاه های اطلاعاتی از دیدگاه های سیاسی دانشجویان و اعضای هیات علمی کرد. اخیراً، او پیشنهاد ایجاد نیروی شبه‌نظامی خود را داد و قانونی را اعلام کرد که به مردم اجازه می‌دهد از مدارس یا مشاغلی که سیاست‌های گوناگونی آن‌ها محیطی «خصمانه» ایجاد می‌کند – شکایت کنند – اگر بخواهید، روزی برای نژادپرستان است.

دیسانتیس، البته، در صورت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024، به عنوان یک نامزد برتر برای نامزدی ریاست جمهوری 2024 در نظر گرفته می شود.

4. آلدن تریبون را می خرد

شرکت سرمایه‌گذاری کرکس آلدن گلوبال، انتشارات تریبون را در ماه مه خریداری کرد و سودآوری خود را به *اورلاندو سنتینل، شیکاگو تریبون، بالتیمور سان* و سایر موسسات روزنامه‌نگاری در سراسر کشور رساند. هرچه حداقلی که آن کاغذها خراشیده باشند، به زودی شبیه روزهای شکوه خواهد بود.

از بین بردن روزنامه ها تا حد زیادی تأثیرات واقعی بر جوامعی دارد که در آنها خدمت می کنند. عموم مردم کمتر مطلع هستند و کمتر در حکومت محلی مشارکت دارند. اشتباهات کشف نشده باقی می مانند. فساد شکوفا می شود. دموکراسی آسیب می بیند.

5. پایان *رو*

می‌دانستیم که این در لحظه‌ای اتفاق می‌افتد که میچ مک‌کانل، امی کونی بارت را با عجله به دادگاه عالی هجوم آورد: در جریان بحث‌های شفاهی در ماه دسامبر، در پرونده‌ای که منشا آن در می‌سی‌سی‌پی بود، اکثریت راست‌گرای افراطی دادگاه قصد خود را برای از بین بردن حق سقط جنین نشان دادند. تنها سوال این است که آیا دادگاه آستانه زنده ماندن جنین طولانی مدت یا آشغال *رو علیه وید* را به طور کامل کنار می گذارد – مرگ با هزاران برش کاغذ یا مرگ با تبر به جمجمه.

در هر صورت، *رو* مرده است. اگر شکی وجود دارد، انعطاف ذهنی را در نظر بگیرید که محافظه کاران دادگاه انجام دادند تا اجازه دهند قانون ضد سقط جنین تگزاس – توهین دیگری به *رو* – برقرار شود. (اگر فکر می‌کنید به کالیفرنیا اجازه می‌دهند سلاح‌های تهاجمی را با استفاده از حقه‌های قانونی ممنوع کند، دست خود را بالا ببرید. بله، چنین فکری نمی‌کردم.) و اگر شکی وجود داشته باشد که محافظه‌کاران دیوان از نظر ایدئولوژیک رادیکال هستند، در بهار امسال ناپدید خواهند شد. هنگامی که حکم سقط جنین نازل می شود.

این سؤالی را برای دموکرات‌ها به وجود می‌آورد: آیا آنها بر سردرگمی خود در مورد “سیاسی کردن” قوه قضائیه غلبه خواهند کرد و متوجه خواهند شد که قبلاً این اتفاق افتاده است، یا همچنان به غوغا می‌روند؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا