سبک زندگی

هرگز دیر نیست: پنج قدم سالم در هر سنی

آیا تا به حال تصمیم گرفته اید که سبک زندگی سالمی را تغییر دهید اما به سرعت تسلیم شده اید و به خود می گویید برای یادگیری عادات جدید خیلی دیر شده است؟ آرگی هیلیس، M.D.، مدیر بخش عروق مغزی در جانز می گوید، زمان آن رسیده که مسئولیت را بر عهده بگیرید و اجازه ندهید سن شما مانع شما شود، زیرا به طور شگفت انگیزی بین مغز 18 ساله و مغز 100 ساله تفاوت چندانی وجود ندارد. پزشکی هاپکینز

این را به عنوان الهام بخش بدانید که هرگز برای اتخاذ عادات سالم جدید آنقدر پیر نیستید. جوایز: در مطالعه چند قومیتی آترواسکلروز به رهبری جان هاپکینز، که بیش از 6000 نفر در سنین 44 تا 84 سال را به مدت بیش از هفت سال مورد بررسی قرار داد، افرادی که تغییرات مفیدی مانند ترک سیگار، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای ایجاد کردند. ورزش منظم و حفظ وزن سالم خطر مرگ در این دوره زمانی را تا 80 درصد کاهش داد. تغییرات زیر نه تنها شما را سالم نگه می دارد، بلکه می تواند به کند کردن روند پیری در داخل و خارج کمک کند.

بیشتر فعال باشید.

ورزش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد و این تأثیر قدرتمند منجر به چیزی می‌شود که متخصصان آن را «فشرده‌سازی عوارض» می‌نامند. این اساساً به این معنی است که در مقایسه با فردی که پنج یا 10 سال آخر زندگی خود را در مبارزه با بیماری مزمن سپری می‌کند، در سال‌های پایانی عمر طولانی‌تری سالم می‌مانید.

هیلیس می گوید: «ورزش همچنین یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از زوال عقل و سایر تغییرات شناختی انجام دهید. پس از معاینه پزشک، حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در بیشتر روزهای هفته را هدف قرار دهید.

رژیم غذایی خود را بهبود بخشید.

انواع برنامه ها برای کمک به کاهش وزن وجود دارد، اما این فقط کاهش وزن نیست. هیلیس رژیم غذایی مدیترانه ای را برای هر کسی که امیدوار است از زوال عقل و همچنین به حداقل رساندن سایر خطرات سلامتی جلوگیری کند، توصیه می کند. سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، روغن زیتون و ماهی است و گوشت، شکر و غذاهای فرآوری شده کم است – همه اینها به عملکرد بهتر سلول های شما کمک می کند.

خواب با کیفیت داشته باشید.

کمبود خواب بر حافظه، احساسات، وزن و حتی ظاهر شما تأثیر می گذارد. هر چه سن شما بالاتر می رود، خوابیدن و به خواب ماندن سخت تر می شود، اما همچنان به همان میزان ساعت نیاز دارید.

طبق گفته بنیاد ملی خواب، بیشتر مشکلات خواب ناشی از خروپف، عوارض جانبی داروها و بیماری های زمینه ای مانند رفلکس اسید، افسردگی و مشکلات پروستات است. پرداختن به این مسائل با پزشک شروع خوبی است. همچنین می‌توانید با ایجاد فضایی آرام‌بخش، اختصاص زمان کافی برای خواب و تمرین تکنیک‌های تمدد اعصاب، از خواب رضایت‌بخش‌تری لذت ببرید.

سیگار نکش.

در 24 ساعت پس از ترک سیگار، خطر حمله قلبی کاهش می یابد. در مورد مزایای طولانی مدت، محققان جانز هاپکینز به همراه دانشمندان سایر مراکز دریافتند که ترک خطر مرگ زودرس در میانسالان را تقریباً به نصف کاهش می دهد.

ورزش می تواند به شما در مبارزه با هوس سیگار و علائم ترک کمک کند. تناسب اندام را برای زمانی از روز برنامه ریزی کنید که به احتمال زیاد سیگار می خواهید و به زودی ممکن است به جای سیگار هوس پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید. هنوز به تنهایی مبارزه می کنید؟ از پزشک خود در مورد برنامه ها و کمک های ترک سیگار سوال کنید.

مغز خود را به چالش بکشید

خواه یادگیری زبان باشد یا رانندگی در مسیر جدیدی به سمت محل کار، مغز شما عاشق انجام کارهای جدید است. با افزایش سن، ادامه یادگیری را هدف خود قرار دهید.

تعاریف

غلات کامل: غلاتی مانند گندم کامل، برنج قهوه ای و جو همچنان دارای پوسته بیرونی غنی از فیبر به نام سبوس و جوانه داخلی هستند. ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های خوب را فراهم می کند. انتخاب غذاهای جانبی غلات کامل، غلات، نان و موارد دیگر ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و سرطان را کاهش دهد و هضم غذا را نیز بهبود بخشد.

رژیم غذایی مدیترانه ای: غذاهای سنتی کشورهای حاشیه دریای مدیترانه، نشان داده شده است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، برخی سرطان ها و زوال عقل را کاهش می دهد. در منو: مقدار زیادی میوه، سبزیجات و لوبیا، همراه با روغن زیتون، آجیل، غلات کامل، غذاهای دریایی. مقدار متوسط ​​ماست کم چرب، پنیر کم چرب و مرغ؛ مقدار کمی گوشت قرمز و شیرینی؛ و شراب، در حد اعتدال، همراه با غذا.

زوال عقل (di-men-sha): از دست دادن عملکرد مغز که می تواند ناشی از انواع اختلالات مؤثر بر مغز باشد. علائم شامل فراموشی، اختلال در تفکر و قضاوت، تغییرات شخصیتی، بی قراری و از دست دادن کنترل هیجانی است. بیماری آلزایمر، بیماری هانتینگتون و جریان ناکافی خون به مغز همگی می توانند باعث زوال عقل شوند. اکثر انواع زوال عقل غیر قابل برگشت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا