سبک زندگی

مثال هایی از اهداف مالی برای زندگی

آزاد بودن از نظر مالی تقریباً رویای همه است. همچنین، کار بر روی آزادی مالی در نهایت می تواند شما را قادر سازد تا به اهداف زندگی بیشتری از دسته های دیگر دست یابید. برای ایجاد آزادی مالی برای خود، اهداف درستی را تعیین کنید!

1. بدهی کارت اعتباری خود را کنترل کنید

یکی از اهداف بسیار مهم، تجربه های استقلال مالی و بدون بدهی است. این موضوع میتواند تاثیرات منفی را در هر بخش از زندگی شما داشته باشد و بخش مهم آن مدیریت صحیح بدهی های شما خواهد بود. برای اینکه بتوانید بده بدهی ها خود را مدیریت کنید، نیازی به کسب مقدار زیادی پول نخواهید داشت و کافی است که بودجه خود را برنامه ریزی کنید.

2. یک تخم مرغ آشیانه غنی داشته باشید

صندوق اضطراری همچنان بسیار مهم است. با دانستن اینکه بودجه ای برای ایمن نگه داشتن شما در صورت وقوع هر اتفاقی در اختیار دارید، بسیار راحت تر می توانید استراحت کنید. کنار گذاشتن پول هر ماه برای محافظت از خود در برابر شرایط پیش بینی نشده می تواند تفاوت بین یک موقعیت بد و یک موقعیت وحشتناک باشد.

3. وام های دانشجویی خود را پرداخت کنید

این احتمالاً یکی از اهداف بلندمدت زندگی برای بیشتر افراد است، اما پرداخت بدهی وام دانشجویی شما باید برای تقریباً همه اولویت باشد. وام های دانشجویی بسیار بخشنده هستند، اما ادعای ورشکستگی تقریبا غیرممکن است، به این معنی که این وام ها مانند چسب به شما می چسبند.

4. جریان های درآمد بیشتری ایجاد کنید

بله، ما در مورد شلوغی کناری همیشه محبوب صحبت می کنیم. اکثر میلیونرها حداقل هفت جریان درآمد دارند (و همه آنها جریان های فعال نیستند). یافتن راه هایی برای ایجاد ثروت و کسب درآمد از منابع متعدد به شما کمک می کند تا دارایی های بیشتری ایجاد کنید. چند ایده برای آن:

راه اندازی یک کانال یوتیوب؛

یک فروشگاه Etsy راه اندازی کنید.

یک صفحه پادکست یا Patreon ایجاد کنید.

آثار هنری خود را بفروشید؛

مهارت های خود را در بازارهای گیگ دیجیتال بفروشید (به عنوان مثال، یک دستیار مجازی شوید).

5. سپس حداقل یکی از جریان های درآمد خود را غیرفعال کنید

جریان درآمد غیرفعال راهی برای کسب درآمد بدون صرف وقت برای آن است. این می تواند به شکل سرمایه گذاری، داشتن یک فروشگاه محصولات دیجیتال، یا حتی آپلود یک ویدیوی یوتیوب که ویروسی می شود رخ دهد (این کار سخت تر است، اما می تواند کاملاً سودآور باشد).

6. کمتر از توان خود زندگی کنید

این قابل درک است که بخواهید هر چیزی را که در دید شماست بخرید، به خصوص زمانی که رسانه های اجتماعی تا این حد حول محور انعطاف پذیری متمرکز شده اند. اما زندگی بسیار فراتر از توان شما در حال حاضر می تواند به میزان قابل توجهی بر میزان راحتی شما در آینده تأثیر بگذارد. در عوض روی پس انداز پول و صرف عاقلانه آن تمرکز کنید (بخوانید: خرید چیزها یا تجربیاتی که شما را خوشحال می کند).

مثال هایی از اهداف زندگی رابطه

اعضای خانواده و افرادی که به آنها اهمیت می دهیم هرگز بی اهمیت نخواهند بود. ایجاد روابط زیبا هم به زمان و هم به تلاش نیاز دارد، با این حال این چیزی است که حتی از پول ارزشمندتر است، در زندگی هر فردی. برای برخی از ما، این حتی مهمترین بخش زندگی است. پس از یک زندگی پر از لحظات شاد با هم لذت ببرید! در فهرست اهداف خانواده (یا اهداف روابط)، تعدادی از این موارد را بگنجانید.

1. ارتباط را در اولویت قرار دهید

به راحتی می توان فکر کرد که شریک زندگی شما می داند که شما چه می خواهید یا به چه فکر می کنید. برقراری ارتباط منظم با احساسات و نیازهای خود با همراه خود منجر به یک رابطه بسیار شادتر و موفق تر می شود. هنگام صحبت کردن نیز حتما به آنها گوش دهید. سعی کنید آنچه را که می خواهند بگویند بشنوید.

2. برای درک شریک زندگی خود تلاش کنید

یکی از اهداف زندگی شما باید شریک خوب بودن باشد. احساس خاص بودن و مهم بودن چیزی است که همه در زندگی به آن نیاز دارند. مطمئن شوید که برای درک شریک زندگی خود، حمایت از او و در صورت نیاز به او کمک می کنید.

3. بخشیدن را بیاموزید

دوستان، خانواده و شریک زندگی شما کارهایی را انجام می دهند که به احساسات شما آسیب می رساند  به همین سادگی. و کارهایی انجام خواهید داد که به آنها صدمه می زند. به همین دلیل است که بخشش بسیار مهم است. نه تنها عزیزان ما مستحق لطف و رحمت ما هستند، بلکه ما نیز مدیون خود هستیم که به گذشته چنگ نزنیم.

4. رابطه خود را در اولویت قرار دهید

بین مدرسه، محل کار، بچه‌ها و سایر فعالیت‌ها، به راحتی می‌توانید شریک زندگی خود را نبینید. رابطه شما مکان امن شماست و این بخش از زندگی شما نیاز به تغذیه روزانه دارد. مطمئن شوید که زمان لازم را برای دادن زمان و انرژی لازم به رابطه خود اختصاص می دهید.

5. زمان منظم و با کیفیتی را با عزیزان خود بگذرانید

گردهمایی های خانوادگی بسیار سرگرم کننده هستند، اما ضروری است که هر چند وقت یک بار یک به یک با همه عزیزان خود وقت بگذرانید. زمان با کیفیت برای ایجاد پیوند و ایجاد ارتباط عمیق‌تر بسیار مهم است، با این حال بسیار آسان است که در یک چرخه باطل کار، خانه و کار قرار بگیرید. گذراندن وقت خاص با هر یک از اعضای خانواده را یکی از اهداف زندگی خود قرار دهید. وقتی بزرگتر شدید از این کار خوشحال خواهید شد.

6. شب های قرار را به بخشی ضروری از زندگی تبدیل کنید

آیا شما بچه دارید؟ باید همیشه به خود یادآوری کنید که قبل از اینکه پدر یا مادر هستید، یک عاشق بوده اید. رابطه عاشقانه برای سلامت خانواده بسیار مهم و با اهمیت است به همین خاطر باید آن را پرورش دهید. باید حداقل یک بار در ماه را برای یک قرار با عشق خودتان اختصاص دهید و از این موضوع مطمئن شوید که هر دوی شما زمان کافی برای برقراری ارتباط و تمرین صمیمیت خواهید داشت. این کار یکی از هدف های کوتاه مدت شما است که در حقیقت نتیجه های بسیار بزرگی را برای شما به وجود می آورد.

7. یاد بگیرید که به طور مؤثر بحث کنید

حتی در مورد احساسات شما نیز صدق می کند، پنهان سازی آن ها از نزدیکانتان خوب نیست. اگر از کسی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید، به او اطلاع دهید. از جایی سازنده به موقعیت نزدیک شوید تا بتوانید از مشکل عبور کرده و رشد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا