فرهنگی و هنری

نکات سلامتی مادر بعد از تولد نوزاد

اگر باردار نیستید اما به بچه دار شدن فکر می کنید، این نکات می تواند مفید باشد! با ایجاد تغییرات در حال حاضر، می توانید به عادات سبک زندگی جدید عادت کنید. شما بهترین شروع ممکن را برای کودک خود خواهید داشت و برای تمام عمر الگوی سالمی برای خانواده خود خواهید بود. طرز تهیه پوره هویج برای نوزاد

چگونه می توانم بعد از تولد نوزادم سالم بمانم؟

پس از زایمان، اگر سعی کنید به آرامی به وزن سالم خود برگردید، ممکن است سلامت شما بهتر شود. از دست ندادن “وزن کودک” ممکن است منجر به اضافه وزن یا چاقی در مراحل بعدی زندگی شود. بازگشت آهسته به وزن مناسب ممکن است شانس ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سایر مشکلات مرتبط با وزن را کاهش دهد.

تغذیه سالم، فعالیت بدنی منظم، خواب کافی و سایر عادات سالم پس از تولد نوزاد ممکن است به شما کمک کند تا به وزن سالم برگردید و به شما انرژی بدهد. بلند قد شدن جنین

بعد از تولد نوزاد شما

برای تامین کالری مورد نیاز خود از غذاها و نوشیدنی ها استفاده کنید.

فعالیت بدنی منظم برای سلامت کلی شما مفید خواهد بود. فعالیت بدنی با شدت متوسط، تناسب اندام شما را افزایش می دهد و می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

همچنین به نظر نمی‌رسد فعالیت بدنی تأثیر بدی بر میزان تولید شیر مادر، محتوای شیر مادر یا میزان رشد کودک نداشته باشد.

شیردهی چگونه می تواند کمک کند؟

شیردهی پیوند خارجی ممکن است کاهش وزن را برای شما آسان کند یا نکند زیرا بدن شما از کالری اضافی برای تولید شیر استفاده می کند. حتی اگر شیردهی به کاهش وزن شما کمکی نکند، فواید بسیاری برای مادر و کودک دارد.

برای مادرانی که با شیر مادر تغذیه می‌کنند، متخصصان توصیه می‌کنند که در 6 ماه اول به نوزاد خود فقط با شیر مادر تغذیه کنند – در این مدت هیچ غذا یا نوشیدنی دیگری مصرف نشود. کارشناسان پیشنهاد می کنند که این زنان حداقل تا زمانی که نوزادشان به 12 ماهگی برسد به شیردهی ادامه دهند.

کالری مورد نیاز هنگام شیردهی به میزان چربی بدن و میزان فعالیت شما بستگی دارد. با متخصص مراقبت های بهداشتی خود در مورد کالری مورد نیاز خود در دوران شیردهی صحبت کنید.

فواید شیردهی. شیر دادن به نوزاد

احتمالاً ترکیب مناسبی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم را در یک مایع (شیر مادر) که به راحتی هضم می شود به او می دهد.

به تقویت سیستم ایمنی بدن او کمک می کند

به محافظت از کودک شما در برابر مشکلات رایج مانند عفونت گوش پیوند خارجی NIH و اسهال کمک می کند

چه چیز دیگری می تواند کمک کند؟

بارداری و زمان پس از زایمان شما می تواند فوق العاده، هیجان انگیز، احساسی، استرس زا و خسته کننده باشد – به یکباره. این احساسات ممکن است باعث شود که پرخوری کنید، کالری کافی دریافت نکنید یا انگیزه و انرژی خود را از دست بدهید. خوب بودن با خودتان ممکن است به شما کمک کند تا با احساسات خود کنار بیایید و عادات سبک زندگی سالم را دنبال کنید.

  • در اینجا چند ایده وجود دارد که ممکن است کمک کند.
  • زمانی که کودک می خوابد بخوابید.
  • از کسی که به او اعتماد دارید بخواهید هنگام چرت زدن، حمام کردن، مطالعه کردن، پیاده روی یا خرید مواد غذایی مراقب کودکتان باشد.
  • گروه‌هایی را کاوش کنید که شما و نوزادتان می‌توانید به آن‌ها بپیوندید، مانند گروه‌های «مادران جدید».

احساس نکنید که لازم است همه این کارها را به تنهایی انجام دهید. از دوستان، اعضای خانواده یا گروه های پشتیبانی محلی کمک بگیرید.

خلاصه نکاتی برای بارداری

با متخصص مراقبت های بهداشتی خود در مورد میزان وزنی که باید در دوران بارداری خود اضافه کنید صحبت کنید و به طور منظم پیشرفت خود را پیگیری کنید.

  • از غذاها و نوشیدنی های غنی از فولات، آهن، کلسیم و پروتئین استفاده کنید. با متخصص مراقبت های بهداشتی خود در مورد مکمل های دوران بارداری (ویتامین هایی که ممکن است در دوران بارداری مصرف کنید) صحبت کنید.
  • هر روز صبحانه بخورید.
  • برای جلوگیری از یبوست، غذاهای پر فیبر بخورید و مایعات (به ویژه آب) بنوشید.
  • از الکل، ماهی خام یا نیم پز، ماهی پر جیوه، گوشت و مرغ نیم پز و پنیرهای نرم خودداری کنید.
  • در دوران بارداری حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​انجام دهید. اگر مشکلات سلامتی دارید، قبل از شروع با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.
  • پس از بارداری، به آرامی به فعالیت بدنی منظم و با شدت متوسط ​​بازگردید.
  • به تدریج به وزن سالم برگردید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا