فرهنگی و هنری

نمادهای خوش شانسی در فرهنگ های مختلف

در حالی که این نمادهای خوش شانسی در گذشته به هر فرهنگ محدود می شد، مهاجرت و جذب استفاده از نمادهای خوش شانسی را در نقاط مختلف جهان گسترش داده است.

پشت هر طلسم برای خوش شانسی، ترس یا خرافات و همچنین تاریخی وجود دارد که ریشه عمیقی دارد و به منشأ جذابیت و فرهنگی که از آن سرچشمه گرفته است، مرتبط است. منشا طلسم خوش شانسی می تواند مذهب، افسانه یا فولکلور باشد. برخی از طلسمات قرار است برای صاحبش ثروت به ارمغان بیاورد یا باروری زن را افزایش دهد.

شایان ذکر است که طلسم های خوش شانسی زیادی وجود دارد که از قدیم الایام مورد استفاده قرار گرفته اند. هر کدام معنای خاص خود را دارند و بیشتر آنها از کاربر محافظت می کنند.

نمادهای موفق باشید از سراسر جهان

شمارش تعداد نمادهای خوش شانسی از فرهنگ های مختلف دشوار است زیرا در برخی فرهنگ ها، طلسم های مختلف توسط جوامع مختلف استفاده می شود. بنابراین، چه شما یک کلکسیونر هستید یا می خواهید چیزی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد، در اینجا چند نماد خوش شانسی از فرهنگ های مختلف آورده شده است:

  • Mano Figa (ایتالیا، پرو و ​​برزیل)

مانو فیگا از ایتالیا آمد و به مرور زمان به پرو و ​​برزیل رسید. این طلسم مانند یک دست است که شست بین انگشتان وسط و اشاره قرار می گیرد. از مرجان خونی یا نقره ساخته می شد و در قدیم برای نامیدن الهه باروری ایتالیایی استفاده می شد. هنگامی که مسیحیت به آمریکای جنوبی رسید، معنای طلسم تغییر کرد. امروزه از آن برای محافظت از مالک در برابر چشم بد استفاده می شود.

  • نظر (ترکیه)

نزار به عنوان محافظ در برابر افراد دارای نیت بد پوشیده می شود. از آنجا که به هیچ دینی متصل نیست، بسیاری از فرهنگ ها از آن استفاده می کنند. نظر بسیار متمایز است. این اغلب یک جواهرات شیشه ای دست ساز به رنگ های سفید، آبی، آبی روشن، با یک نقطه سیاه در مرکز است. در واقع شبیه یک چشم باز شده است. در ایران، افغانستان، آلبانی، رومانی و ارمنستان نیز کاربرد دارد.

  • خوک (آلمان)

آلمانی ها خوک ها را با شانس و باروری مرتبط می دانند. برخی از کارت های سال نو در آلمان معمولاً خوک ها را نشان می دهند. همچنین با ثروت مرتبط است، یکی از دلایلی که در بسیاری از فرهنگ‌ها، مردم از نگهداری سکه در قلک‌ها برای محافظت از درآمد خود و همچنین جذب ثروت در آینده استفاده می‌کنند.

  • Scarab (مصر)

اسکراب از زمان مصریان باستان نماد خوش شانسی بوده است. با خپری، خدای طلوع خورشید مصر مرتبط است. حرز سوسک نشان دهنده زندگی ابدی و خلقت جدید است.

  • Tumi (پرو)

تبر مزین در پرو تومی نامیده می شود. امروزه این نماد ملی پرو است. در گذشته از تومی برای قربانی های مذهبی فرهنگ های پیش از اینکا استفاده می شد. این نماد خوش شانسی است، بنابراین می توانید آنها را در حال تزئین خانه ها و مغازه ها بیابید.

  • خفاش قرمز (چین)

برای چینی ها، پوشیدن طلسم خفاش قرمز برای دفع شر. داشتن پنج خفاش قرمز نشان دهنده پنج خوشبختی است – فضیلت، ثروت، عشق، طول عمر و سلامتی.

رنگ ها به عنوان نمادهای خوش شانسی در چین

چین کشوری با سنت ها و باورهای فراوان است. چینی ها همچنین رنگ های مختلف را به عنوان نماد خوش شانسی مرتبط می دانند. محبوب ترین رنگ قرمز است. این نشان دهنده آتش است و به شانس خوب، موفقیت، سرزندگی، خوش شانسی، زیبایی و شادی مربوط می شود. چینی ها از رنگ قرمز برای مراسم عروسی و جشن ها استفاده می کنند.

از سوی دیگر، رنگ زرد نشان دهنده قدرت تاج و تخت و سلطنت است. این مربوط به عنصر زمین است که نماد سلطنت است. در گذشته فقط امپراتور چین می توانست ردای زرد بپوشد. سبز ثروت و پول است. همچنین رنگ رشد، هماهنگی، امید، بازسازی، باروری و ثروت است. سبز نیز نشان دهنده پاکی است.

برای صاحبان مشاغل بین المللی، درک فرهنگ و سنت های بازارهای شما ضروری است، زیرا می تواند به شما در تنظیم برنامه ها و استراتژی های بازاریابی، تبلیغات و تبلیغات خود کمک کند. جدای از انطباق فرهنگی، اطمینان از ارتباط مناسب نیز حیاتی است که می توانید از طریق ترجمه تجاری دقیق به آن دست یابید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا