متفرقه

غذاها و نوشیدنی هایی که باید از خوردنشان اجتناب کرد

بدترین غذاهای کاهش وزن بسیار فرآوری شده، پر کالری، کم مواد مغذی هستند و پرخوری بسیار آسان است.

در این راهنما، یاد خواهید

  • : بدون چربی، کم چرب یا پرچرب
  • صدف: میگو، خرچنگ، صدف، خرچنگ، صدف، گوش ماهی

پودر پروتئینگرفت که اگر می‌خواهید به روشی سالم و مؤثر وزن کم کنید، چه غذاهایی با پروتئین بالا باید مصرف کنید، کدام‌ها را محدود کنید، و از کدام‌ها اجتناب کنید.

واضح است که خوردن یک رژیم کم کربوهیدرات می تواند برای کاهش وزن بسیار موثر باشد. به طور مشابه، کاهش چربی نیز می تواند یک استراتژی برنده کاهش وزن باشد. و البته، خوردن پروتئین بیشتر می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید تا به طور طبیعی کمتر غذا بخورید و وزن کم کنید.

از سوی دیگر، خوردن غذاهای سرشار از کربوهیدرات و چربی های تصفیه شده – به جای اولویت دادن به پروتئین – می تواند باعث افزایش وزن شود.

غذاهای بسیار فرآوری شده دارای درصد پروتئین نزدیک به صفر هستند و سرشار از کالری خالی هستند. هنگامی که مصرف پروتئین کم است – به دلیل رقیق شدن توسط مقادیر زیادی چربی، کربوهیدرات یا هر دو – افراد برای تامین نیازهای پروتئینی خود به خوردن بیشتر سوق داده می شوند.

از غذاهای این لیست دوری کنید:

غذاهای پر کربوهیدرات و پرچرب فوق فرآوری شده: این غذاها دارای سه ضربه هستند: کربوهیدرات های تصفیه شده زیاد، چربی های تصفیه شده بالا و پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری کم هستند. ترکیب پر کربوهیدرات به همراه چربی بالا بدترین ترکیب برای کاهش وزن است زیرا پرخوری وسوسه انگیز است. در واقع، برخی از محققان پیشنهاد می‌کنند که این غذاها می‌توانند اعتیادآور باشند. از جمله رایج‌ترین متخلفان می‌توان به دونات، آب نبات، چیپس سیب‌زمینی، سیب‌زمینی سرخ کرده، بستنی و کلوچه‌ها اشاره کرد. هنگام تلاش برای کاهش وزن و بهبود سلامت خود از این محصولات و محصولات مشابه کاملاً خودداری کنید.

غذاهای سرشار از شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده: شکر و هر چیزی که با آن درست می شود را حذف کنید: ژله، شربت، آب نبات و غیره. عسل، شربت افرا و آگاو ممکن است “طبیعی تر” به نظر برسند، اما هنوز هم قند هستند. برچسب‌های قندهای پنهان، به ویژه در چاشنی‌ها، سس‌های سالاد، غذاهای بسته‌بندی شده، و خوراکی‌های «لایت» مانند ماست منجمد بدون چربی را بخوانید. به همین ترتیب، از نان و پاستا، غلات تصفیه‌شده مانند برنج و ذرت، چیپس بدون چربی، کراکر، دوری کنید. و سایر غذاهای میان وعده. همه اینها ارزش غذایی کمی دارند و به ازای هر کالری احساس سیری می کنند. در واقع، آنها ممکن است گرسنگی و هوس شما را افزایش دهند.

نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر و آب میوه: نوشابه‌های گازدار ممکن است رایج‌ترین نوشیدنی‌های با قند بالا باشند، اما بسیاری دیگر مانند چای شیرین، پانچ، لیموناد، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، نوشیدنی‌های ورزشی، و قهوه‌های طعم‌دار وجود دارند. همه پر از کالری خالی هستند.

از مصرف انواع آب میوه نیز خودداری کنید. آبمیوه 100% شیرین نشده چطور؟ همچنین مملو از قند «طبیعی» و تقریباً بدون پروتئین است.

آبجو و نوشیدنی های الکلی شیرین: آبجو سرشار از کربوهیدرات است. شراب ها و لیکورهای شیرین (آمارتو، کاهلوا و دیگران) دارای قند بالایی هستند. نوشیدنی‌های ترکیبی که الکل را با مخلوط‌های شربتی ترکیب می‌کنند، به وضوح انتخاب نوشیدنی خوبی نیستند.

دستور العمل های کاهش وزن با پروتئین بالا

اگر یک ناهار، شام یا غذای اصلی بیش از 25 درصد پروتئین داشته باشد و حداقل 30 گرم پروتئین (25 گرم برای صبحانه) داشته باشد، آن را یک وعده غذایی پر پروتئین می دانیم. دستور العمل های دیگر ما، مانند دسر و نان، باید حداقل 25٪ پروتئین در هر وعده داشته باشند تا به عنوان پروتئین بالا طبقه بندی شوند.

دستور العمل های پروتئین بالا ما با یک طرح آبی در اطراف دایره کربوهیدرات رنگی مشخص شده اند تا بتوانید به راحتی آنها را تشخیص دهید.

خلاصه

دانستن اینکه کدام غذاها دارای پروتئین بیشتری هستند می تواند به شما در تامین نیازهای پروتئینی خود کمک کند. اما اگر دوست ندارید یا ترجیح می دهید از برخی از غذاهای موجود در لیست اجتناب کنید نگران نباشید. همانطور که می بینید، گزینه های زیادی با پروتئین بالا وجود دارد. انواعی را که دوست دارید انتخاب کنید، حتما در هر وعده غذایی یک یا چند وعده پروتئین بخورید و سعی کنید برای تنوع کمی آن را با هم مخلوط کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا