سبک زندگی

بهترین راهبردهای بازاریابی برند سبک زندگی

LULULEMON و جامعه آنها

مبتکر شلوارهای یوگا کاری را انجام داد که اکثر بازاریابان آن را معجزه آسا می دانستند. توانست سهم بازار قابل توجهی را در صنعت تحت سلطه غول هایی مانند آدیداس، آندر آرمور و نایک به دست آورد. فروش دیجیتالی آن نقش اساسی در درآمد آن داشت، به طوری که فروش تجارت الکترونیک در مقایسه با 44 درصد قبلی به 60 درصد رسید.

استوارت هسلدن،مدیر اجرایی ، مدعی شده است که نقطه قوت نام تجاری سبک زندگی آنها بر روی نوآوری محصول، شتاب دیجیتال و سرمایه گذاری روی افراد، به صورت مداوم تمرکز داشته است. موردی که این تازه وارد را متمایز کرده بود، مشتری های وفادار آنها بود. به جز ترویج سبک زندگی سالم، این برند جامعه ای شبیه به فرقه از علاقه مندان فعال را پرورش داد که به دنبال لباس های یوگا با کیفیت برتر بودند.

اما چگونه یک برند جدید سبک زندگی مانند LULULEMON ATHLETICA چنین موقعیت قدرتمندی را در یک بازار اشباع به دست آورد؟ آنها روی هویت و افراد خود سرمایه گذاری کردند.

Lululemon اطمینان حاصل کرد که مشتریان آنها از طریق حساب های رسانه های اجتماعی خود، به ویژه در توییتر، با این برند ارتباط برقرار می کنند! پاسخ های این برند مملو از پیام های تشویق کننده برای مشتریان فداکار است. اگرچه آنها حداقل یک میلیون دنبال کننده داشتند، اما متعهد شدند که تا حد امکان به طرفداران بیشتری پاسخ دهند.

این تعاملات کوچک افراد را برمی انگیزد تا به سفر خود به سمت سلامتی و ذهن آگاهی ادامه دهند. این برند بیشتر بر مدیریت رویدادهای مبتنی بر تجربه مشتری تأکید دارد.

به عنوان مثال، آنها طیف گسترده ای از رویدادهای تناسب اندام و سلامتی را ارائه می دهند. علاوه بر این، Lululemon شروع به ساخت چندین استودیوی تناسب اندام کرد که دارای میله های سوخت و فرصتی برای امتحان برخی از وسایل آنها برای مشتریان مختلف است.

این برند به دلیل تعهد به سلامتی و تناسب اندام، فالوهای عظیمی را به دست آورده است.

Urban Outfittersو افراد آنها

Urban Outfitters که در سال 1970 تأسیس شد، چشم خود را به یک خریدار خاص معطوف کرد: جوان و جایگزین. علاوه بر ارائه لباس‌های شیک و کمی تند، این برند شروع به فروش سایر محصولات سبک زندگی مانند صفحات و دکوراسیون منزل کرد.

وقتی دنبال‌کنندگان آن‌ها انتخاب شدند، آن‌ها تصمیم گرفتند با شروع پست‌های وبلاگی که موسیقی کاملاً جدید، رویدادهای داخل فروشگاه و حتی نگاهی انحصاری برای ساختن کتاب‌های ظاهر معروف خود را پوشش می‌داد، از ایده یکی از برندهای پیشرو در سبک زندگی استقبال کنند.

با این حال، UO در برندسازی سبک زندگی خود از طریق SMM خود در اینستاگرام در مقایسه با بازاریابی محتوا سرآمد بود. این برند جامعه خود را از طریق برنامه های حفظ همه کانال مانند برنامه های پاداش از طریق UORewards و حساب های رسانه های اجتماعی آن ها درگیر نگه می دارد. به طور مشابه، Urban Outfitters تمام تلاش خود را می کنند تا به اکثر مشتریان خود پاسخ دهند.

علیرغم جنجال هایی که به دلیل برخی محصولات مشکوک پشت سر گذاشته است، UO به لطف بازاریابی برند سبک زندگی، همچنان در صدر بازی خود در بین برندهای سبک زندگی امروزی قرار دارد.

ردبول و بازیکنان آنها

یک تیم بازاریابی برند سبک زندگی در مرکز موفقیت ردبول است. ردبول که عملکرد بسیار متفاوتی با برندهای سبک زندگی سنتی و شرکت‌های معدود دارد، تقریباً با تمام بازارهای هدف خود، یک استراتژی پای به در دارد و بر همه چیز، از تیم‌های ورزشی در کلاس جهانی گرفته تا کانال‌های تلویزیونی تسلط دارد.

قبلاً به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا نام تجاری صرف می شد. با این حال، علیرغم اینکه ردبول در برابر شانس بود، به ترکیبی از کافئین، شکر، ویتامین ها و تورین تبدیل شد. این استراتژی برند به سرعت به شهرت و کشش دست یافت. مدت کوتاهی بعد، ردبول حامی رویدادی شد که لحن استراتژی برند این شرکت را برای دهه‌های آینده تعیین کرد.

رد بول برای بسیاری از ورزشکاران و حتی افراد عادی راهی زندگی شد که در بهترین حالت خود برندسازی سبک زندگی است.

شعار آنها می تواند ردبول را با موفقیت تعریف کند، “ردبول به شما بال می دهد.” شعار آنها تصویر برند را به صورت ماجراجویانه، قوی، تمرکز لیزری و مهمتر از همه آدرنالین تثبیت می کند. این نکته را با نام تجاری سبک زندگی خود در بر گرفت. حتی قبل از ظهور رسانه های اجتماعی، ردبول به طور دائم در ذهن میلیون ها نفر از تبلیغات حک شد.

چهره شمالی و کوهنوردان

نورث فیس اغلب با فعالیت های فیزیکی مانند پیاده روی و پیاده روی همراه است و بعداً به سبک زندگی در سفر تبدیل می شود. این دلیل به تنهایی دلیلی است که The North Face یکی از بهترین نمونه های برندهای سبک زندگی است.

North Face نام تجاری برجسته اکسپدیشن برتر جهان است که متعهد به تغییر مکانی است که در آن زندگی می کنیم. North Face طرح ها و کمپین های ماندگاری را توسعه می دهد که به مصرف کنندگان کمک می کند تا ردپای کربن خود را کاهش دهند و نسل های آینده را قادر می سازد تا فضای باز را تجربه کرده و از آن لذت ببرند. . معتادان آدرنالین در دنیای امروزی می دانند که چگونه این برند قبل از هر ماجراجویی، برند مورد علاقه آنهاست.

The North Face همچنین با جدیدترین مطبوعات تبلیغاتی خود با بازتعریف داستان مربوط به سفر خود و فشردن محدودیت های اکسپدیشن گذشته از ریشه های خود، استراتژی جدیدی را در پیش گرفته است. با حضور هنرمندان، لابی‌ها و ورزشکاران حرفه‌ای، نام برند احتمالاً پایگاه مصرف‌کننده خود را گسترش می‌دهد.

گروه‌های مختلف بازیگران نیز می‌توانند به رتبه‌بندی The North Face با مشتریان جوان‌تر کمک کنند، که بیشتر به برندهایی که تنوع را تبلیغ می‌کنند وفادار هستند و به آنها کمک می‌کنند تا به هویت خود عمل کنند.

علاوه بر این، این برند با مناسبت‌های پاپ‌آپ تعاملی، ارائه نکاتی برای مسافران و تجربیات متمایز که می‌تواند به ایجاد سر و صدا در رسانه‌های اجتماعی کمک کند، مخاطبان جوان‌تر را نیز جذب می‌کند.

این استراتژی‌ها می‌توانند احساسات FOMO را که هزاره‌ها و همچنین ژنرال Zers دائماً تجربه می‌کنند، تقویت کند، زیرا این دو نسل از شکستن استانداردها و همچنین آزمایش تجربیات جدید لذت می‌برند. این مشتریان نیز به تبلیغات و بازاریابی تجربی اهمیت می دهند زیرا می توانند با نام های تجاری به روش های معتبر درگیر شوند.

با ارائه نمونه های جدیدی از سبک زندگی به مخاطبان جدید، نقطه فروش منحصر به فرد The North Face به روح ماجراجویانه و ارزش هایی تبدیل شد که بیش از محصولات یا خدمات خود آن را تبلیغ می کند. این نکته اصلی برندسازی سبک زندگی و هویت است.

آنچه برای کمپین های بازاریابی آینده نیاز دارید

ایجاد یک برند سبک زندگی به خودی خود یک فرآیند پیچیده است. رشد جامعه شما در بازار هدف شما ممکن است مدتی طول بکشد، و بازاریابی خود به عنوان یک تازه وارد در یک بازار همیشه در حال تغییر می تواند بسیار دشوار باشد. برندهای دیگر همگی تلاش می کنند تا با تیم های ورزشکار معروف به عنوان سفیر، پوشاک ورزشی باشند، زیرا می دانند که این همان چیزی است که مخاطبان هوس می کنند.

اگر هریک از برندهای سبک زندگی موفق ذکر شده در مورد بازاریابی محصولات و پوشاک بتواند چیزی را به ما یاد دهد،آن ثبات خواهد بود. تمام برندهای سبک زندگی ذکر شده در مد، داستان سرایی ثابتی را در کمپین های بازاریابی دیجیتال مربوطه خود، نشان داده اند.حتی برند پپسی و کوکاکولا ، روندهای مربوط به نوشابه و عادت های مصرف نوشابه را تنظیم کرده اند که متقاضیان در هنگام خرید میتوانند در مورد آنها تصمیم بگیرند. بیشتر مردم برندهای خود را با نوشابه ها مرتبط میدانند.

به یاد داشته باشید که احساسات یک نقطه فروش بزرگ برای برندهای سبک زندگی و برندسازی سبک زندگی آنها است. اگر تصمیم دارید در بازاریابی محتوا یا دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنید، صدای شما باید ثابت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا