فرهنگی و هنری

چگونه یک کتاب بنویسیم: راهنمای قطعی برای نویسندگان جدید

یادگیری نحوه نوشتن یک کتاب برای اولین بار یک چالش است، اما می توانید به راحتی نویسنده شوید. در قدم اول باید کتاب های زیادی را مطالعه کنید تا کمی از کلیت کار دستتان بیاید. به همین منظور به معرفی اپلیکیشن دانلود کتاب پرداختیم که به دردتان خواهد خورد.

در این مقاله، من یک فرآیند گام به گام برای نوشتن سریع‌تر اولین کتاب شما ارائه می‌دهم.

در چند سال گذشته، من یک سری کتاب سه قسمتی درباره نویسندگی نوشتم به نام امروز نویسنده شوید. همچنین «قدرت خلاقیت»، یک رمان و چند داستان کوتاه را منتشر کردم.

من در هنگام نوشتن کتاب با اشتباهات دردناک زیادی روبرو شده ام و همچنین کمی در مورد نحوه نوشتن کتاب یاد گرفته ام. در این راهنما، من دقیقاً نحوه نوشتن کتاب را بر اساس تجربیات و درس‌هایم از صحبت با سایر نویسندگان در پادکست امروز نویسنده شوید توضیح خواهم داد.

1. مهارت های کتاب نویسی خود را توسعه دهید

کتاب نویسی، مانند هر مهارت دیگری، به زمان نیاز دارد تا توسعه یابد. شما باید مهارت هایی مانند نوشتن اولین پیش نویس، ویرایش خود، تنظیم ایده های خود و غیره را بیاموزید.

نقاط قوت و ضعف شما، تجربیات زندگی و حتی کتاب هایی که می خوانید نقش مهمی در شکل دادن به نویسنده ای ایفا می کنند که تبدیل به آن خواهید شد.

اگر اشتباه می کنید نگران نباشید. استیون کینگ پیش نویس اولین کتاب خود را در سطل زباله انداخت. همسرش کتاب کری را از سطل زباله بیرون آورد و او را تشویق کرد که آن را تمام کند و منتشر کند.

سه سال طول کشید تا اولین رمانم را بنویسم و ​​یک سال هم برای نوشتن دومین کتابم. بعد از آن سرعتم بیشتر شد.

نکته: وبلاگ نویسی و ژورنال نویسی راه های خوبی برای تمرین نوشتن و کشف ایده های یک کتاب غیرداستانی هستند.

2. یک فضای نوشتاری اختصاصی ایجاد کنید

آیا در خانه خود جای اختصاصی برای آشپزی دارید؟ یا شاید شما یک کاناپه بزرگ جلوی تلویزیون خود دارید؟

____-WHAT______ می تواند یک فعالیت آسان و سرگرم کننده باشد اگر فضای اختصاصی دارید. در مورد نوشتن هم همینطور است.

آیا می خواهید یک کتاب پرفروش بنویسید؟ یک فضای نوشتاری اختصاصی ایجاد کنید که بتوانید بدون وقفه روی اولین پیش نویس خود کار کنید.

در حالت ایده آل، فضای شما کم و عاری از حواس پرتی خواهد بود. این بدان معناست که هیچ تلویزیون، کنسول بازی یا سایر مواردی که از نوشتن شما پشتیبانی نمی کنند، وجود ندارد.

می توانید پوسترهای الهام بخش را روی دیوار قرار دهید یا به باغ خود نگاه کنید. برعکس، بسیاری از نویسندگان موفق ترجیح می دهند در حالی که رو به دیوار هستند کار کنند، زیرا بیرون باعث حواس پرتی می شود.

حتی اگر فضایی در خانه یا محل کار خود ندارید، می توانید هر روز به یک کتابخانه یا کافی شاپ بروید. شاعر ریموند کارور بسیاری از شعرهای اولیه خود را در ماشین خود سروده است.

همچنین می‌توانید در این فضا به موسیقی آرام و آرام گوش دهید تا شما را در شیار قرار دهد. هنگام کار، من دوست دارم بارندگی را با استفاده از هدفون های حذف نویز گوش کنم. به یاد داشته باشید، فضای نوشتن عالی از نویسنده ای به نویسنده دیگر متفاوت است.

نکته: همچنین می توانید هر روز به یک کتابخانه یا کافی شاپ بروید. ریموند کارور شاعر بسیاری از شعرهای اولیه خود را در ماشین خود سروده است. تا زمانی که بتوانید بدون وقفه کار کنید، خوب هستید.

https://book.icfi.ir/

3. تصمیم بگیرید که چرا می خواهید کتاب بنویسید

بسیاری از مردم فراموش می کنند که به احساس تنهایی در فرآیند نوشتن اشاره کنند. نویسندگان ساعت‌ها به تحقیق، بازبینی و نشستن در اتاقی تنها با کلمات و ایده‌هایی برای شرکت می‌پردازند.

اگر هرگز کتابی ننوشته‌اید، عادت کردن به انزوا دشوار است، اما با وارد شدن به فرآیند نوشتن کتاب، از بین می‌رود. افراد نزدیک شما ممکن است بفهمند که شما چه کار می کنید، اما روی آن حساب نکنید! یک نویسنده جدید که با کتابش دست و پنجه نرم می کرد به من ایمیل زد و گفت:

یکی از دلایلی که من در نوشتن بیشتر از این پیش نرفته ام این است که خانواده ام من را در حال کار با کامپیوتر یا مثل امروز با تلفن همراه می بینند و فکر می کنند که دارم مسخره می کنم.

اگر در وهله اول بدانید که چرا کتاب می نویسید، انزوا و با انگیزه ماندن آسان تر است. در اینجا چند سوال برای پرسیدن وجود دارد:

  • آیا کتاب من یک پروژه اشتیاق است؟
  • آیا این کتاب را برای بهبود مهارت های نوشتاری خود می نویسم؟
  • آیا این کتاب به من کمک می کند تا شغلم را پیش ببرم یا در رشته خود متخصص شوم؟
  • چگونه با آثارم به خوانندگان فعلی یا جدید خدمت خواهم کرد؟
  • آیا کتاب بهترین وسیله برای بیان ایده هایم است؟
  • آیا می‌خواهم از کتابم درآمد جانبی داشته باشم و اگر چنین است، چقدر؟
  • آیا برای بازاریابی، تبلیغ و توزیع کتابم برنامه ای دارم؟
  • آیا این عنوان به من کمک می کند تا رویای خود را برای نوشتن تمام وقت پیش ببرم؟

حداقل چهار تا هفت دلیل برای نوشتن یک کتاب در وهله اول پیدا کنید. هنگامی که احساس می‌کنید منزوی شده‌اید یا دیگران در مورد کاری که انجام می‌دهید سؤال می‌کنند، مراجعه به فهرستتان انگیزه شما را حفظ می‌کند.

من هنر نوشتن یک کتاب غیرداستانی را نوشتم زیرا می خواستم:

  • نوشتن را تمرین کنم و هنرم را بهبود بخشم
  • به سایر نویسندگان و خوانندگان کمک کنید
  • دانش خود را در مورد موضوعات مختلف عمیق تر کنید
  • کسب درآمد جانبی از فروش

نکته: فهرست دلایل خود را در کنار یادداشت های کتاب خود نگه دارید تا بتوانید به طور منظم آن را مرور کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا