فرهنگی و هنری

چرا هنگام مطالعه باید به موسیقی گوش کنیم؟

آیا عاشق خواندن هستید؟ آیا شما هم دوست دارید موسیقی گوش دهید؟ منم همینطور! اما آیا تا به حال به ترکیب هر دو فعالیت فکر کرده اید؟ من مطمئن هستم که اکثر شما حداقل این کار را امتحان کرده اید؟ اما آیا برای شما کار کرد؟ آیا هنگام مطالعه باید به موسیقی گوش کنیم؟ خب، بر اساس تجربه‌ام، من اینجا هستم تا به شما کمک کنم بفهمید آیا این کار قابل انجام است یا نه، و اگر اینطور است، آیا برای شما مناسب است یا خیر.

چرا هنگام مطالعه باید به موسیقی گوش کنیم؟

حال، ابتدا اجازه دهید نگاهی به این موضوع بیندازیم که چرا باید هنگام مطالعه به موسیقی گوش داد. من قبلاً چندین بار این کار را انجام داده‌ام و هنوز هم گاهی اوقات آن را انجام می‌دهم، بنابراین تمام استدلال‌هایی که مطرح می‌کنم بر اساس تجربیات شخصی من و دوستان خواننده‌ام است.

1. آرامش بخش است

موسیقی آرامش بخش است خواندن آرامش بخش است. بنابراین، هیچ راهی وجود ندارد که ترکیب آنها نتواند شما را کمی آرام کند. این به شما کمک می کند تا ناامیدی خود را که احتمالاً کل روز را از بین برده اید تخلیه کنید. این بهترین ترکیب برای تسکین اعصاب شما زمانی است که روز سختی را پشت سر گذاشته اید.

هنوز یک بار را به یاد دارم که در حال خواندن کتاب “فهرست مهمان” لوسی فولی بودم. بعد از دعوا با یکی از دوستانم در یک کافه، از یک روز آمدم. حال و هوای من آنقدر خراب شده بود که فکر می کردم حداقل یک هفته در همین حالت بمانم، اما نه، جادوی خواندن و آرامش موسیقی در کمترین زمان مرا آرام کرد و حالم خیلی بهتر شد.

2. به تجسم بهتر کمک می کند

تجسم زمانی بهتر است که همه حواس درگیر باشند. تصور کنید در حال خواندن یک رمان فوق العاده عاشقانه با یک آهنگ عاشقانه زیبا هستید که به طور هماهنگ در گوش شما پخش می شود یا در حال خواندن یک رمان ترسناک با پخش موسیقی تعلیق هستید.

آیا این به نظر جذاب نیست؟ مطمئناً برای من این کار را می کند، و اجرای آن نیز همینطور است. اجازه بدهید تجربه ام را به شما بگویم. داشتم «آزادی گمشده» اثر سارا پنر را می‌خواندم و حدس می‌زنم چه موسیقی‌ای داشتم. فضای خالی نوشته تیلور سویفت! ترکیب عجیب و غریب، درست است؟ خوب، نه واقعا. من می دانم زیرا من تلاش کرده ام، و شما نیز باید این کار را انجام دهید. وقتی می‌خواهید خوشحال باشید، یا شاید زمانی که به یک گریه خوب نیاز دارید، این به شما کمک می‌کند تا احساسات را تا عمق احساس کنید، و هر چیزی که می‌خوانید به طرز شگفت‌آوری مرتبط است.

3. مغز شما را ورزش می دهد

چه کسی می‌گوید که برای تمرین مغز خود باید آن سؤالات ریاضی پیچیده را حل کنید؟ اصلا! یک کتاب سرگرم کننده و ساده می تواند این کار را برای شما انجام دهد. مطالعه به خودی خود تمرکز و فشار زیادی را بر ذهن شما وارد می کند، اما مطالعه با موسیقی بهترین تمرین برای مغز شما است، به خصوص هنگام خواندن کتاب های غیرداستانی، روانشناختی یا خودیاری. «کتاب دو راه» نوشته جودی پیکول را می‌شناسید، کتابی که درباره مصر شناسی است؟

من کل کتاب را با موسیقی ملایمی که در گوشیم پخش می شد خواندم. می‌توانستم احساس کنم مغز در مورد اینکه کجا تمرکز کنم استرس دارد، اما خیلی زود به آن دست یافتم، و به همین دلیل، اکنون می‌توانم حتی در مکان‌های پر سر و صدا بخوانم. این دیگر من را خسته نمی کند و اکنون می توانم هر جایی بخوانم.

4. منجر به افزایش زمان مطالعه می شود

این یک واقعیت ثابت شده است، و فکر می‌کنم اکثر شما موافق باشید که هر وقت کاری را در حین گوش دادن به موسیقی انجام دادیم، می‌توانیم آن را زودتر تمام کنیم. دلیل آن این است که موسیقی ما را برای مدت طولانی تری ادامه می دهد. هنگام گوش دادن به موسیقی نیز همین اتفاق می افتد. خواندن «ایکیگای» اثر هکتور گراسیا و فرانسیس میرالس چقدر طول کشید؟ بگذارید ابتدا این را به شما بگویم، من در هنگام خواندن کتاب های خودیاری در بهترین حالت خود نیستم، اما Ikigai را در عرض یک هفته تمام کردم. نه واقعا! من کاملاً معتقدم که این اتفاق افتاد زیرا من سلنا گومز را در هدفون خود داشتم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا