فرهنگی و هنری

نماد رایج رنگ

رنگ کاملاً به معنای واقعی کلمه همانگونه که ما جهان خود را می بینیم رنگ می کند. در اینجا نگاهی عمیق به نمادهای رنگ‌های مختلف در فرهنگ‌های سراسر جهان داریم.

اگر تا به حال رنگ آبی داشته اید یا آنقدر عصبانی بوده اید که قرمز دیده اید، پس با روش های قدرتمندی که رنگ می تواند ایده ها و احساسات ناملموس را توصیف کند، آشنا هستید. در هنر و مردم شناسی، نمادگرایی رنگ به توانایی رنگ در نشان دادن معنا برای بیننده اشاره دارد. در حالی که برخی از تداعی های جهانی وجود دارد که مردم با رنگ های مختلف دارند، معانی آنها از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است.

طیفی از تأثیرات فرهنگی وجود دارد که بر دیدگاه فرد نسبت به یک رنگ خاص تأثیر می گذارد، مانند انجمن های سیاسی و تاریخی (رنگ های پرچم، احزاب سیاسی)، انجمن های اسطوره ای و مذهبی (اشاره به رنگ در متون معنوی)، و تداعی های زبانی (اصطلاحات و اصطلاحات). .

بیایید به برخی از رایج ترین نمادها در رنگ های محبوب نگاه کنیم، سپس آنها را به طور کامل بررسی کنیم.

نماد رنگ رایج

نماد رنگ رایج است زیرا رنگ مهم است. این یک شکل مهم ارتباط برای انسان است. ما از آن برای نشان دادن ایده ها، احساسات و عواطف استفاده می کنیم. ما همچنین اطلاعات زیادی را از طریق آنچه می بینیم پردازش می کنیم. چشمان ما آنچه را که جلوی ماست جذب می کند و سیگنال هایی را برای تفسیر به مغزمان می فرستد.

میزان (و تنوع) نمادگرایی در رنگ ها واقعاً بی پایان است. با این حال، در اینجا چند تفسیر مشترک وجود دارد.

  • رنگ زندگی

قرمز. فرقی نمی کند نژاد، مذهب، یا اعتقادات شخصی، همه ما با نیروی زندگی یکسانی متحد شده ایم، خونی که از رودخانه های سرخ رگ های ما می گذرد.

قرمز رنگ جهانی زندگی است. فراتر از خون، نشان دهنده انرژی فیزیکی و اراده انسان برای وجود است. این در همه جنبه های آنچه زندگی را می سازد مشهود است. . .

  • رنگ عشق

قرمز یا صورتی. رنگ قرمز از نظر بصری داغ، نشان دهنده عشق پرشور و جنسی است. یا دقیقا برعکس – حسادت، عصبانیت و انتقام.

صورتی رنگ ملایم تری است که نشان دهنده نوع ملایم تری از عشق است. این یک رنگ ظریف و تحریک کننده است (مگر اینکه صورتی نئون در آن نقش داشته باشد).

  • رنگ شادی

رنگ زرد. بازگشت یک خورشید زرد رنگ و به دنبال آن شکوفه دادن گل های بهاری برای لبخند زدن بیشتر مردم پس از یک زمستان طولانی کافی است. این یکی از دلایل ارتباط زرد با شادی است. این یک رنگ روشن و جوان است که گرما و شادی می‌تابد.

  • رنگ امید

زرد یا سبز. در کانادا، خانواده ها برای زنده نگه داشتن امید برای عزیزان در جنگ، نوارهای زرد رنگی را بر روی دیوارهای خانه خود به نمایش می گذارند.

ایالات متحده و اروپا به دلیل ارتباط آن با فصل بهار و احساس شکوفایی، رنگ سبز را با امید مرتبط می دانند. به رشد، طبیعت، تولد دوباره فکر کنید – اینها همه به رنگ سبز مرتبط هستند.

  • رنگ صلح

آبی. خنک و آرام بخش است و اغلب با دریا و آسمان همراه است. آبی حس ثبات درونی را القا می کند.

  • رنگ حسادت

سبز. در سال 1603، ویلیام شکسپیر در نمایشنامه تراژیک خود “اتللو” از حسادت به عنوان “هیولا چشم سبز” یاد کرد. این روزها، عبارت اصطلاحی “سبز از حسادت” در غرب رایج است.

  • رنگ مرگ

مشکی. همیشه یک رنگ جالب به دلیل تضاد ذاتی آن است. رنگ سیاه نماد مرگ و سوگواری است. به اندازه کافی جالب توجه است، این همچنین یک انتخاب براق و ظریف در طراحی، به خصوص در موارد مینیمالیستی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا