متفرقه

به روزرسانی های جدید و برطرف شدن باگ های پیشین در نرم افزارها

کاربران اپل برای رفع باگ های جدی باید iOS را به روزرسانی کنند

مایکروسافت در بهبود عملکرد نرم افزارهای خود اقدامات زیادی انجا داده است؛ چندین باگ را برطرف کرده، گوگل کروم و اندروید را به هم متصل کرده است، موزیلا فایرفاکس را از آسیب پذیر بودن در تمام صفحه و غیره خلاص می کند. فوریه با انتشار وصله هایی از سوی اپل، مایکروسافت و گوگل برای رفع آسیب پذیری های جدی، ماه بزرگی برای به روزرسانی های امنیتی بوده است. در همین حال، تعدادی از باگ های سازمانی توسط شرکت هایی که شامل VMware،SAP، و Citrix هستند برطرف شده است. این اقدامات در طول ماه شامل موارد متعددی است که در حملات واقعی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین بهتر است بررسی کنید که نرم افزار شما به روز است.

طریقه ی برطرف کردن مشکل یا توقف آپدیت آیفون یا آیپد

  • اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
  • فضای ذخیره سازی آیفون یا آیپد خود را بررسی کنید
  • آپدیت را حذف و مجددا دانلود کنید
  • دستگاه خود را به شارژ بزنید
  • در صورت بریک شدن دستگاه هنگام به‌ روزرسانی از ریکاوری مود استفاده کنید
  • آیپد یا آیفون خود را خاموش و روشن کنید

در اینجا هر آنچه باید در مورد بروزرسانی های امنیتی منتشر شده در این ماه بدانید آورده شده است. اپل iOS و iPadOS ۱۶.۳.۱

تنها چند هفته پس از انتشار iOS ۱۶.۳، اپل iOS و iPadOS ۱۶.۳.۱ یک پچ اضطراری برای رفع آسیب پذیری ها منتشر کرد که شامل نقصی در موتور مرورگر WebKit بود که در حملات مورد استفاده قرار می گرفت. اپل در صفحه پشتیبانی خود هشدار داد باگ موردبحث که با نام CVE-۲۰۲۳-۲۳۵۲۹ شناخته می شود، می تواند منجر به اجرای کد دل خواه شود.

این شرکت افزود: اپل از گزارشی آگاه است که ممکن است این مساله به طور فعال مورد سواستفاده قرار گرفته باشد. نقص دیگری که در iOS ۱۶.۳.۱ برطرف شده، در کرنل قلب سیستم عامل آیفون است.

این باگ که با نام CVE-۲۰۲۳-۲۳۵۱۴ شناخته می شود، می تواند به مهاجم اجازه دهد کد دل خواه را با امتیازات کرنل اجرا کند. بعدها در مهر ماه، اپل آسیب پذیری دیگری را در iOS ۱۶.۳.۱، CVE-۲۰۲۳-۲۳۵۲۴ کشف کرد. گزارش از دیوید بنجامین، مهندس نرم افزار در گوگل، این نقص می تواند امکان جلوگیری از حمله به سرویس را از طریق یک گواهی مخرب فراهم کند.

اپل همچنین macOS Catalina ۱۳.۲.۱، tvOS ۱۶.۳.۲، و watchOS ۹.۳.۱ را طی این ماه منتشر کرد. مایکروسافت

در اواسط ماه فوریه، مایکروسافت هشدار داد که پچ روز سه شنبه ۷۶ آسیب پذیری امنیتی را برطرف کرده است که سه مورد از آن ها در حال حاضر در حملات مورد استفاده قرار می گیرند. براساس راهنمای به روزرسانی مایکروسافت s، هفت مورد از این نقص ها حیاتی هستند. یکی از جدی ترین باگ های موجود در بخش گرافیک ویندوز که با نام CVE-۲۰۲۳-۲۱۸۲۳ شناخته می شود، می تواند به مهاجم اجازه دهد تا امتیازات سیستم را به دست آورد.

یکی دیگر از نقص های کشف شده، CVE-۲۰۲۳-۲۱۷۱۵، یک مساله دور زدن ویژگی در مایکروسافت اج است، در حالی که CVE-۲۰۲۳-۲۳۳۷۶ یک آسیب پذیری افزایش امتیاز در درایور سیستم فایل لاگ رایج ویندوز است.

بسیاری از ایرادات روز صفر در یک آپدیت برطرف می شوند، بنابراین بهتر است هر چه سریع تر سیستم های مبتنی بر مایکروسافت خود را بروزرسانی کنید.

گوگل اندروید

به روزرسانی امنیتی ماه فوریه اندروید با رفع آسیب پذیری های متعدد در دستگاه هایی که نرم افزار گوشی هوشمند غول دنیای فن آوری را اجرا می کنند، عرضه می شود.

گوگل در بیانیه ای اعلام کرد: شدیدترین این مسائل، آسیب پذیری امنیتی در بخش Framework است که می تواند منجر به افزایش محلی امتیاز بدون نیاز به امتیازات اضافی شود. در میان مسائل حل شده در چارچوب، هشت مورد تاثیر بالایی دارند.در همین حال، گوگل شش باگ موجود در کرنل و همچنین نقص های موجود در System، را برطرف کرده است. اجزای مدیاتک و Unisoc

محبوب ترین

جئون دو – یون در نقش گیل بوکسون، کو کیو – هوان در نقش هان هی – سونگ در کشتن بوکسون

با سیم کشی

برت گلداستاین، برندان هانت و جیسون سودیکیس در تد لاسو

در حال حاضر ۱۱ برنامه برتر در اپل تی وی

توسط کارکنان سیمی

رایلی کیو (دیزی جونز) روی صحنه می خواند

۲۶ اپلیکیشن برتر آمازون در حال حاضر

جنیفر لوپز و جاش دوهامل با لباس رسمی در ساحلی در مراسم عروسی شاتگان

۱۶ فیلم‌ برتر آمازون در حال حاضر:

  1. عمو فرانک (Uncle Frank)
  2. بورات ۲ (Borat Subsequent Moviefilm)
  3. می‌خواهم برگردی (I Want You Back)
  4. بدون پشیمانی (Without Remorse)
  5. چی راک (Chi-Raq)
  6. جنگ فردا (The Tomorrow War)
  7. همه درباره جیمی صحبت می‌کنند (Everybody’s Talking About Jamie)
  8. نقشه چیزهای کوچک عالی (The Map Of Tiny Perfect Things)
  9. یک شب در میامی (One Night In Miami)
  10. بیمار بزرگ (The Big Sick)
  11. گزارش (The Report)
  12. پسر عزیز (Honey Boy)
  13. پترسون (Paterson)
  14. منچستر بای د سی (Manchester By The Sea)
  15. پسر زیبا (Beautiful Boy)
  16. صدای متال (Sound Of Metal)

در طول ماه، گوگل نقص های متعدد افزایش امتیاز را برطرف کرد همچنین افشای اطلاعات و انکار آسیب پذیری های سرویس. این شرکت همچنین پچی برای سه مشکل امنیتی خاص پیکسل منتشر کرد. پچ ماه فوریه اندروید هم اکنون برای دستگاه های پیکسل گوگل در دسترس است. این در حالی است که سامسونگ به سرعت اقدام به انتشار به روزرسانی برای کاربران سری گلکسی نوت ۲۰ کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا