فرهنگی و هنری

کتاب های ضروری طراحی گرافیک برای خواندن در سال 2022

از تکامل طراحی گرفته تا ایده ها و نکات کاربردی برای طراحان، این کتاب های طراحی کلاسیک و معاصر را نادیده نگیرید. این کتاب ها همچنین جز روش افزایش خلاقیت محسوب می شوند.

کتاب ها و مقالاتی که در زمینه طراحی نوشته شده اند بسیار زیاد و حجم عظیمی دارند، که باعث میشود شما دقیقا ندانید که باید از کجا شروع به خواندن کنید. این نکته مهم است که شما باید با نویسندگان، طراحان و تمامی گرایش های جدیدی که خرد دریافت شده را به چالش می کشند، آشنا باشید و اطلاعات شما در این مورد به روز باشید.و باید به تمام ایده های کلیدی که این حرفه را تشکیل داده اند، نگاه کنید. همچنین روش افزایش خلاقیت را یاد بگیرید.

برای کمک به شما برای شروع، در این مقاله، طراح گرافیک اسپانیایی نمادین ماریو اسکنازی (که نمونه کارها شامل مشتریانی از Arts Santa Mònica تا Camper است) کتاب های طراحی مورد علاقه خود را به اشتراک می گذارد. با فهرستی از آثار اساسی مانند سیستم‌های شبکه مولر-براکمن گرفته تا عناوینی که به طراحان کلیدی اختصاص داده شده است، این مطالب مروری کلی از تاریخچه جذاب و تکامل طراحی گرافیک در طول دهه‌ها به شما ارائه می‌دهد.

1. سیستم های شبکه ای در طراحی گرافیک، اثر جوزف مولر-براکمن

شما می توانید استدلال کنید که سیستم های شبکه ای پایه و اساس طراحی گرافیک مدرن هستند. آنها یک مدل منطقی، و از نظر بصری منسجم ارائه می کنند تا به شما کمک کنند تصاویری با ساختار و متعادل ایجاد کنید.

نوشته شده توسط طراح گرافیک افسانه ای سوئیسی جوزف مولر-براکمن در سال 1981 (و در حال حاضر در هجدهمین ویرایش آن، منتشر شده در سال 2021)، سیستم های شبکه ای در طراحی گرافیک: راهنمای ارتباط بصری برای طراحان گرافیک یک سری کتاب ضروری برای هر کسی است که به دنبال درک اصول اولیه طراحی است و چگونگی استفاده از شبکه ها در طول تاریخ را بررسی می کند.

2. پائولا شر: آثار، نوشته تونی بروک و آدریان شاگنسی

پائولا شر یکی از تاثیرگذارترین طراحان آمریکایی است. در پشت هویت بصری موسساتی مانند MoMA و برندهایی از جمله Shake Shack و New York High Line، او بر هنر ایجاد آشنایی بین مردم و برندها تسلط یافته است.

این غوطه ور شدن عمیق در حرفه حرفه ای او توسط طراحان تونی بروک و آدریان شاگنسی، بینش هایی را در مورد سال های او به عنوان مدیر هنری در شرکت های ضبط موسیقی مانند آتلانتیک، تا زمان ورود او به پنتاگرام ارائه می دهد، آژانسی که او برخی از نمادین ترین پروژه های خود را در آنجا انجام داد.

3. نامه و تصویر، نوشته رابرت ماسین

طراح فرانسوی رابرت ماسین بیش از پانزده سال را به بررسی گسترده خود در مورد بررسی اهمیت تایپوگرافی از دوران پیش از تاریخ تا دهه 1960 اختصاص داد. کار او به شما اجازه می دهد تا تأثیر و تکامل حروف را درک کنید.

این کتاب بر سه موضوع اصلی تمرکز دارد: تایپوگرافی به عنوان نماد، تایپوگرافی به عنوان عنصری از اشکال ادبی مانند خطاطی، و تایپوگرافی در هنرهای زیبا. این به بررسی استفاده ما از حروف از اختراع آنها به عنوان وسیله ارتباطی تا استفاده تجربی آنها توسط طراحان و هنرمندان مدرن می پردازد.

4. شهروند اول، طراح دوم، توسط Rejane Dal Bello

این کتاب توسط طراح برزیلی Rejane Dal Bello حکایتی و شخصی است و بینش های صمیمی را در مورد حرفه طراحی ارائه می دهد، فرآیندهای خلاقانه را کاوش می کند و به جهان از منظر گرافیکی نگاه می کند.

دال بلو کار خود را که بیش از دو دهه را در بر می گیرد، مرور می کند و به روشی که طراحی بر زندگی او تأثیر گذاشته است، ایده های متفاوتی درباره نقش یک طراح در جهان ارائه می دهد.

5. مواد چاپی، عمدتاً کتابها، نوشته Jost Hochuli

اگر به طراحی سرمقاله و ساختار کتاب علاقه مند هستید، این راهنمای طراح سوئیسی Jost Hochuli را به لیست مطالعه خود اضافه کنید. خلاصه‌ای از حرفه‌ای که بیش از چهل سال را در بر می‌گیرد، این کتاب نوری را بر روند طراحی هوچولی می‌تاباند.

تقسیم به سه بخش  طراحی گرافیک تجاری، حروف چاپی برش چوب و مشمع کف اتاق، و کتاب  هوچولی ترکیبی از تئوری را همراه با مثال‌های عملی از نحوه رویکرد به طراحی کتاب به اشتراک می‌گذارد.

6. کد خلاق: زیبایی شناسی + محاسبات، نوشته جان مائدا

کتاب جان مائدا که پیشگام دیجیتال و خالق گروه زیبایی‌شناسی و محاسبات در آزمایشگاه رسانه MIT است، بیش از هفت سال تحقیق بین او و دانش‌آموزانش را به نمایش می‌گذارد.

در این کتاب، مائدا از طراحان دعوت می‌کند که به جای ابزار، حوزه دیجیتال و رایانه را به‌عنوان یک رسانه طراحی مدرن در نوع خود بدانند مثلا آموزش فتوشاپ را جدی بگیرند. این کتاب به طیف وسیعی از موضوعات طراحی، از جمله تجسم داده ها، تایپوگرافی دیجیتال، طراحی تعامل، آموزش فتوشاپ و آموزش دیجیتال می پردازد.

7. Paul Rand: A Designer’s Art اثر پل رند

این کتاب دارای بیش از 200 تصویر و بیست و هفت مقاله است که بینشی را در مورد فرآیند خلاقانه یکی از تأثیرگذارترین طراحان گرافیک قرن بیست و یکم ارائه می دهد: پل رند. A Designer’s Art برای هر کسی که می خواهد در مورد کارهای تعیین کننده طراحی گرافیک بیشتر بیاموزد، خواندن ضروری است.

رند که به خاطر نقشش در ایجاد هویت های شرکتی برای برندهایی از جمله IBM، UPS، Enron و ABC شناخته می شود، فلسفه طراحی خود را بیان می کند و فرآیندهای فنی و خلاقانه خود، از جمله روابط مشتری و مخاطب خود را تشریح می کند.

8. Tibor Kalman: Perverse Optimist، نوشته پیتر هال و مایکل بیروت

این کتاب مربوط به بررسی آثار، زندگی و ایده های طراح آمریکایی تیبور کالمن، می باشد. مجموعه ای از اثرهای نمادین به وسیله سردبیر معروف مجله Colors، مورد بررسی خلاقیت های رادیکال قرار داده است که این کار منجر به موقعیت خودخوانده او به عنوان یک “غیرخودی” در دنیای طراحی گرافیک شد.

خواندن این کتاب به شما نگاهی به برخی از ایده های خاص کالمن در زمینه طراحی سرمقاله، تبلیغات و به طور کلی حرفه طراحی می دهد. و همچنین کار او به عنوان استوری برد، فیلمبردار طراح محصول و تدوینگر.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا