موفقیت

چطور زبان انگلیسی را سریع تر یاد بگیریم؟

یادگیری صحبت کردن به یک زبان خارجی یک کار بسیار سخت است. دو هفته تمرین با یک برنامه یادگیری زبان یا یک کتاب درسی برای یادگیری اصول کافی است، اما زمان لازم برای تسلط بر زبان معمولاً بر حسب سال سنجیده می شود. کلاس آنلاین آیلتس

نوشته های مشابه

کمال را فراموش کنید

اگر به دنبال سریع ترین راه برای یادگیری زبان هستید، کمال را فراموش کنید. اگرچه کمال گرایی یک نقص نیست، اما بسیاری از یادگیرندگان جاه طلب را در مسیر خود متوقف کرده است. حتی یک شکست جزئی می تواند مانند یک مانع غیرقابل عبور برای افرادی به نظر برسد که تعریف موفقیت آنها این است که همه چیز را درست در اولین تلاش انجام دهند. بهترین کلاس خصوصی آیلتس

اگر از احتمال شکست وحشت دارید، نمی خواهید چیزهای جدید را امتحان کنید و ریسک کنید که ممکن است منجر به تجربیات یادگیری قدرتمند شود.

پذیرش اشتباهات یکی از کلیدهای یادگیری سریعتر است. آنها را به عنوان دلیلی بر بی کفایتی خود تلقی نکنید و به آنها به عنوان منبع اطلاعاتی ارزشمند نگاه کنید.

البته مقدار مشخصی پشتکار برای غلبه بر چالش‌های تسلط بر یک زبان خارجی لازم است، اما نمی‌خواهید برای مدت طولانی روی یک مشکل خاص گیر کنید یا به یک استراتژی منفرد بچسبید که به خوبی از نقطه مفید آن گذشته است. اگر هدف شما این است که یک زبان را به سریع ترین روش ممکن یاد بگیرید و از زمان صرف شده برای یادگیری بهترین استفاده را ببرید، باید بدانید چه زمانی باید آن را ترک کنید و به سمت تلاش های سازنده تر بروید.

لازم نیست هر دوره ای را که می گذرانید کامل کنید، هر کتابی را که شروع می کنید به پایان برسانید یا به هر دسته فلش کارتی که شروع به مطالعه می کنید تسلط پیدا کنید. هر کاری که انجام می‌دهید بازدهی کم‌رنگی دارد. بنابراین اگر تصور می‌کنید کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید ممکن است مؤثرترین راه برای رسیدن به سطح بعدی مهارت نباشد، احتمالاً ایده خوبی است که مکث کنید و تغییر استراتژی را در نظر بگیرید.

در نهایت، از احمقانه به نظر رسیدن نترسید. من می دانم که سرکوب کردن ترس از احمق کردن خود در مقابل دیگران آسان نیست. با این حال، اگر حداقل بتوانید متوجه شوید که این اضطراب چقدر غیرمنطقی است، شانس بسیار بیشتری برای غلبه بر آن خواهید داشت. اگر چند چیز را اشتباه انجام دهید، هیچ کس کمتر به شما فکر نخواهد کرد، و قطعا تلاش و اراده شما توسط زبان مادری و سایر زبان آموزان به طور یکسان مورد قدردانی قرار خواهد گرفت.

تکرار فاصله دار را در تمرین خود ادغام کنید

تکرار فاصله دار یک تکنیک یادگیری است که در آن جلسات تمرین در فواصل بهینه برای ماندگاری فاصله دارند. به لطف الگوریتم‌های تکرار فاصله، برنامه‌های فلش کارت و انواع دیگر نرم‌افزارهای یادگیری زبان، مواردی که قبلاً یاد گرفته‌اید را در بهترین لحظه ممکن در مقابل چشمان شما قرار می‌دهند که به شما کمک می‌کند خاطرات طولانی‌مدت قوی ایجاد کنید.

چگونه می توانید از تکرارهای فاصله دار برای یادگیری سریعتر استفاده کنید؟ تصور کنید که می‌خواهید مطمئن شوید که یک سال بعد، هنوز تمام موارد واژگانی را که امروز یاد گرفته‌اید به خاطر خواهید داشت.

یکی از راه‌های انجام این کار این است که جلسات بررسی را به طور مساوی در 365 روز باز کنید. بنابراین اگر تصمیم به بررسی هفتگی آنها دارید، باید 52 جلسه بررسی را پشت سر بگذارید. اگر هر دو هفته یکبار آنها را مرور کنید، به 26 جلسه نیاز دارید.

یا با دانستن اینکه هر چه تعداد دفعات بیشتری یک مورد را مرور کنید، مدت بیشتری می توانید آن را در حافظه ذخیره کنید، می توانید از فواصل زمانی تنظیم شده برای مبارزه با منحنی فراموشی استفاده کنید. ممکن است چیزی شبیه به این باشد: 1 روز، 3 روز، 5 روز، 8 روز، 12 روز، 16 روز، 30 روز، 60 روز، 90 روز، 150 روز. به این ترتیب، شما فقط به 10 جلسه بررسی نیاز دارید، اما نتیجه نهایی احتمالاً بسیار مشابه است.

در حالت ایده‌آل، می‌خواهید هر زمان که ممکن است از تکرار فواصل استفاده کنید تا به شما در یادگیری هرچه سریع‌تر کمک کند و مطمئن شوید که وقت خود را برای مرور چیزی که قبلاً به طور محکم در حافظه شما تثبیت شده است تلف نمی‌کنید. من به شدت توصیه می کنم از یک برنامه فلش کارت رایگان مانند Anki (در رایانه شخصی و تلفن همراه موجود است) برای ذخیره، یادگیری و اصلاح انواع اطلاعاتی که می توانند به فلش کارت تبدیل شوند استفاده کنید.

کلمات جدید، عبارات مفید، الگوهای انحراف، قوانین دستور زبان و استثنائات – همه اینها را می توان با کمک فلش کارت حفظ کرد. فقط باید کمی خلاقیت به خرج دهید.

با Anki، می توانید فلش کارت های خود را با تصاویر غنی کنید یا آنها را به تمرین های حذف کلوز تبدیل کنید. زمینه و تنوع اضافی به شما کمک می کند واژگان و گرامر را به طور موثرتری یاد بگیرید، بنابراین پس از آشنایی با عملکرد اصلی برنامه، حتما این ویژگی ها را امتحان کنید.

از فهرست های فرکانس استفاده کنید تا تمرکز خود را روی مهم ترین واژگان محدود کنید

در سال 1935، جرج کینگزلی زیپف، زبان شناس آمریکایی، یکی از اولین مطالعات را در مورد بسامد کلمات انجام داد. او با تجزیه و تحلیل مجموعه ای از بیش از 1 میلیون کلمه، دریافت که 50 درصد از کلمات، نمونه های تکراری از 135 مورد واژگانی هستند.

این یافته منجر به تدوین یک قانون تجربی به نام قانون Zipf شد. به طور خلاصه، قانون می گوید که پرکاربردترین کلمه در یک زبان تقریباً دو برابر دومین کلمه رایج، سه برابر بیشتر از سومین کلمه رایج و غیره استفاده می شود.

قانون Zipf پیامدهای مهمی برای زبان آموزانی دارد که به دنبال بهترین استفاده از زمان خود هستند. برای به دست آوردن بازدهی نامتناسب از سرمایه گذاری در زمان خود، باید یادگیری (و تسلط بر) واژگانی را که تمایل دارند در قسمت بالای لیست های فرکانس ظاهر شوند، در اولویت قرار دهید.

البته لیست های فرکانس را می توان در یادگیری خودراهنما نیز استفاده کرد. اگر مبتدی هستید، «200 کلمه رایج در [زبان]» را در گوگل جستجو کنید، فهرست را برای کلماتی که نمی‌شناسید بررسی کنید، و یادگیری آنها را قبل از یادگیری هر چیز دیگری در اولویت قرار دهید. شما می توانید همین کار را در مرحله پیشرفته تری انجام دهید – اسکن لیستی از 2000 کلمه پرتکرار ممکن است کمی طول بکشد، اما مطمئناً در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا