متفرقه

روانشناسی رنگ در بازاریابی: راهنمای نهایی

تفاوت های ظریف رنگ

به چرخ های رنگ زیر نگاهی بیندازید. در نگاه اول متوجه رنگ های اولیه، ثانویه و سوم می شویم. سپس متوجه می شویم که چگونه مرکز چرخ در سمت چپ سفید و در سمت راست سیاه است.

دلیل آن این است که چرخه رنگ در سمت چپ ته رنگ ها را تجسم می کند، در حالی که چرخه سمت راست سایه های رنگی را تجسم می کند. بیایید ببینیم که اینها چگونه متفاوت هستند و چرا برای روانشناسی رنگ در بازاریابی مهم هستند. https://ped.atu.ac.ir/

رنگ خالص / رنگ

وجه مشترک این دو چرخ رنگ، رنگ های خالص است.

رنگ خالص به هر یک از رنگ‌های اولیه، ثانویه یا ثالثی گفته می‌شود که سفید، خاکستری یا سیاه اضافه نشده باشد. اینها در لبه های بیرونی چرخ ها و انتخابگر رنگ قرار دارند. رنگ های خالص را رنگ نیز می نامند.

رنگ ها / رنگ های خالص می توانند با ارزش و اشباع تغییر کنند.

رنگ ها

وقتی رنگ سفید به هر رنگ خالصی اضافه می شود، تبدیل به یک رنگ می شود. این رنگ ها معمولا رنگ های پاستلی نامیده می شوند و نسبت به رنگ های خالص ملایم تر و کم رنگ تر هستند. یک رنگ می تواند آنقدر روشن باشد که تقریباً شبیه سفید باشد.

سایه ها

وقتی مشکی به هر رنگ خالصی اضافه شود، تبدیل به یک سایه می شود. این تکنیک برای ایجاد یک نسخه تیره تر یا مات از هر رنگی استفاده می شود.

تن

یکی دیگر از تنظیمات رنگ ممکن است با افزودن خاکستری (ترکیبی از سیاه و سفید) به هر رنگ خالص. این می تواند میلیون ها رنگ مختلف ایجاد کند.

تن ها به ندرت در اکثر انتخابگرهای رنگ دیجیتال استفاده می شود، به جز در برنامه های حرفه ای مانند برنامه های طراحی Adobe.

اشباع

یک اصطلاح بسیار مهم برای درک تفاوت های ظریف رنگ دیجیتال، اشباع است که روشنایی یا تیرگی هر رنگی را مشخص می کند.

یک رنگ خالص همیشه در اشباع طبیعی است. می توان آن را با رنگ های سفید، خاکستری یا سیاه اشباع کرد تا نسخه های کسل کننده تری از خود ایجاد کند.

در برنامه های دیجیتال، رنگ ها می توانند بیش از حد اشباع شوند. اشباع بیش از حد باعث ناپدید شدن جزئیات می شود و به طور کلی اثر خوبی نیست.

استفاده از اشباع رنگ در سطوح مختلف همان چیزی است که جفت کردن رنگ به آن نیاز دارد. به عنوان مثال، برخی از اشباع رنگ آبی با زرد خالص خوب به نظر می رسند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از نظر بصری با هم تضاد داشته باشند.

چرا این تفاوت های ظریف در بازاریابی بصری مهم هستند؟

تفاوت های ظریف رنگی در پالت رنگ هر برند وجود دارد. این تفاوت های ظریف است که به پالت رنگ شما احساس یا احساس خاصی می دهد.

در بازاریابی، این مهم است زیرا طرح رنگ مناسب می تواند به بیان مثبت داستان شما کمک کند، در حالی که رنگ نادرست می تواند آن را کاهش دهد.

به عنوان مثال، برندی با طرح رنگی اشباع و پر جنب و جوش با رنگ‌های عمدتاً خالص احتمالاً پیامی از سرزندگی، جوانی یا فوریت را ارسال می‌کند.

یک مثال خوب از استفاده از رنگ های اشباع برای ارسال پیام، صفحه فرود اینفوگرافیک یکی از محصولات Atlassian، Confluence است.

Atlassian یکی از پیشگامان استفاده از سیستم‌های طراحی پیچیده است که پالت‌های رنگی نقش زیادی در آن دارند.

در اینفوگرافیک زیر، طراحان Atlassian از اشباع ترین رنگ ها در پالت ثانویه خود استفاده کردند.

وقتی روی CTA کلیک می کنید، رنگ ها به رنگ آبی با مارک خنثی خود باز می گردند. نسخه های اشباع شده فقط برای این اینفوگرافیک خاص استفاده شد.

چرا؟ البته برای جلب توجه شما!

نحوه کار با تفاوت های رنگی در ویرایشگر Visme

در ویرایشگر Visme، چند راه برای دستکاری تفاوت های رنگی در گرافیک بصری شما وجود دارد. برای عناصری مانند فونت ها، اشکال، خطوط، نمادها و تصاویر، از انتخابگر رنگ استفاده کنید.

در دایره انتخابگر رنگ، رنگ‌های خالص روی لبه‌های بیرونی قرار می‌گیرند. همانطور که به سمت داخل حرکت می‌کنید، رنگ‌های سفید اشباع می‌شوند. در سمت راست دایره، رنگ انتخابی را می توان با خاکستری و سیاه تیره کرد.

ویرایشگر Visme چندین تم رنگی از پیش تعیین شده را نیز دارد که توسط طراحان حرفه ای ایجاد شده و ثابت شده است که عالی به نظر می رسند. هنگامی که یک تم رنگی را انتخاب می کنید، کل پروژه شما به طور خودکار با آن رنگ ها تنظیم می شود. https://salemziba.com/psychology/best-therapists/

برای ویرایش عکس‌ها یا تصاویری که آپلود کرده‌اید، از تب فیلتر استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می توانید تعدادی تنظیمات رنگ را انجام دهید:

  • یک فیلتر عکاسی با تنظیمات رنگی از پیش تعیین شده اضافه کنید
  • یک پوشش رنگی اضافه کنید
  • روشنایی را تنظیم کنید
  • کنتراست را تنظیم کنید
  • اشباع یا غیر اشباع
  • رنگ را تغییر دهید
  • Opacity را تغییر دهید

اگر اغلب محتوای بصری ایجاد می‌کنید، ایده خوبی است که پالت‌های رنگی را که استفاده می‌کنید ذخیره کنید.

این می تواند به شما کمک کند کمپین های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می آورد. وقتی موثرترین رنگ ها را پیدا کردید، می توانید آنها را به راهنمای سبک برند یا سیستم طراحی خود اضافه کنید تا بعداً از آنها استفاده کنید. منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا